سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آئین سنتی و مذهبی علم بندان ماسوله

همزمان با ششمین روز از ماه محرم و ایام شهادت امام حسین علیه السلام وبا حضور هزاران نفرعزاداران حسینی، آئین سنتی علم بندان ماسوله برگزار شد.

مراسم سنتی علم بندی غروب جمعه ۲۲ تیر مصادف با ششمین روز ماه محرم با حضور عاشقان سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام در شهرک تاریخی ماسوله، در جواربقعه امام زاده عون بن علی (ع) برگزار شد. این مراسم معنوی هرساله با حضور خیل عظیم ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام از اقصی نقاط ایران و جهان دربزرگداشت قیام کربلای امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش برگزار می‌شود.

آئین سنتی و مذهبی علم بندان که بیش از ۸۰۰ سال قدمت دارد در بقعه امامزاده «عون بن محمد بن علی (ع)» در شهرک تاریخی ماسوله با آن معماری زیبای تاریخی خود برگزار می‌شود. در مراسم سنتی علم بندان ماسوله ابتدا اهالی ۴ محله مسجد بر، کشه سر، خانه بر و اسد محله ماسوله قطعات علم را به رواق این بقعه تحویل می‌دهند و پس از اجرای مراسم نوحه خوانی ریش سفیدان علم‌ها را می‌بندند.

دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان و جمعی از مسئولان استان نیز غروب دیروز در کنار مردم سوگوار ماه محرم در این آئین عزاداری کردند.

علم بندی ماسوله یکی از ۱۵ آئین عاشورایی گیلان است که شهرت جهانی دارد و هر ساله گردشگران مذهبی بسیاری را از نقاط مختلف کشور و جهان به سمت خود فرا می‌خواند.

 

برچسب ها: علم بندی ، ماسوله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.