سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتهام محاربه برای سارقان مسلحی که به بیمارستان حمله کردند

پرونده ۱۳ سارق مسلح که با حمله به یک بیمارستان همدست خود را فراری داده بودند در حالی به دادگاه انقلاب رفت که برای ۴ نفر از آنها اتهام محاربه در نظر گرفته شده است.

 رسیدگی به پرونده حمبه به بیمارستان از اوایل سال گذشته به دنبال فراری دادن متهمی از یکی از بیمارستان‌های تهران آغاز شد. ماجرا از این قرار بود که درگیری بین دو مرد در پاساژی در غرب تهران به پلیس اعلام شد و عوامل این درگیری بازداشت شدند. یکی از آنها که بواسطه درگیری زخمی شده بود به بیمارستان منتقل شد تا پس از درمان تحقیقات از او صورت بگیرد.

شاهین، مرد زخمی که مجرمی سابقه‌دار بود، تصمیم به فرار از بیمارستان گرفت. برادر متهم با طراحی نقشه‌ای شبیه فیلم‌های هالیودی برای فرار از بیمارستان، روز حادثه با دوستانش سوار بر دو خودرو و چند موتور‌سیکلت راهی بیمارستان شده و چند نفر از آنها با سلاح بیرون منتظر مانده و چند نفر دیگر با کلاشینکف وارد بیمارستان شدند. چند لحظه بعد مردان خشن در حالی که دوست زخمی خود را به همراه داشتند، از بیمارستان خارج شده و فرار کردند.

به دنبال این فرار، به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ویژه سرقت، تحقیقات از سوی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت ادامه یافت. فیلم دوربین‌ها نشان می‌داد که مردان مسلح صورت‌هایشان را پوشانده و سپس وارد بیمارستان شده بودند. با وجود اینکه چهره متهمان قابل شناسایی نبود، اما کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی هویت متهمان را به دست آوردند. بررسی‌ها نشان می‌داد مرد زخمی اهل یکی از شهرستان‌ها و سارق سریالی منازل پایتخت است و افرادی که او را فراری داده‌اند، برادرانش و همدستان او در سرقت‌های سریالی از خانه‌های شمال تهران هستند.

در نهایت مخفیگاه متهمان فراری شناسایی شد و کارآگاهان در چندین عملیات جداگانه با زیر نظر گرفتن محل‌های تردد متهمان و مخفیگاه‌هایشان، موفق به دستگیری تعدادی از اعضای باند شدند.

شاهین که یکی از افراد دستگیر شده بود زمانی که مقابل افسر پرونده‌اش قرار گرفت، گفت: روزی که دستگیر شدم، در پاساژی در غرب تهران در حال تردد بودم که یکی از رقبایم که باهم اختلافات طایفه‌ای زیادی داشتیم را دیدم و درگیر شدم.

او ادامه داد: در جریان این درگیری زخمی و به دنبال آن دستگیر شدم. چون پلیس به خاطر سرقت‌های سریالی خانه‌ها در تعقیبم بود و از سویی نمی‌توانستم مدت زمان حبس در زندان را تحمل کنم، نقشه فرار از بیمارستان را کشیدیم. بعد از آن با هویتی جعلی، زندگی جدیدی را شروع کردم. تصمیم داشتم قاچاقی از مرز خارج شوم و حتی برای این کار هم اقدام کردم، اما قبل از اینکه موفق به خروج از کشور شوم، دستگیر شدم.

محاکمه در دادگاه

در ادامه تحقیقات ۱۳ متهم اصلی پرونده بازداشت شدند و پلیس همچنان در تعقیب دو همدست فراری اعضای این باند است. با تکمیل تحقیقات و شناسایی مالباختگان و جرایمی که شاهین و اعضای باندش مرتکب شده بودند، بازپرس اکبری کیفرخواست آنها را صادر کرد. بدین ترتیب کیفرخواست چهار متهم اصلی این پرونده به اتهام محاربه و اعضای دیگر این باند به اتهام مشارکت در سرقت‌های سریالی منازل، تهیه اسلحه، کمک در فراری دادن متهم از بیمارستان و حمله مسلحانه به بیمارستان صادر شده و بزودی متهمان برای دفاع از خود در دادگاه انقلاب پای میز محاکمه خواهند ایستاد.

پرونده دو متهم دیگر این پرونده که متواری هستند در شعبه اول دادسرای ویژه سرقت مفتوح بوده و بررسی‌ها برای دستگیری آنها ادامه دارد.

برچسب ها: محاربه ، سارقان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.