سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشدید نظارت‌های دامپزشکی کرمان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی

رئیس شبکه دامپزشکی کرمان گفت: شبکه دامپزشکی این شهرستان با ساماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار در ایام تاسوعا و عاشورا آماده خدمت رسانی به مردم است.

محمود زین الدینی گفت: در این زمینه اکیپ‌های ثابت و سیار نظارت بهداشتی و شرعی در سطح شهر و کشتارگاه‌های دام شهرستان کرمان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار متشکل از دامپزشکان و بازرسان نظارت بهداشتی از ساعت ۶ صبح الی ۱۴ بعد از ظهر آماده خدمت رسانی به شهروندان است.

وی افزود: ذبح دام خارج از کشتارگاه، مخاطره‌ای در انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و تهدید جدی علیه بهداشت عمومی جامعه است و تمهیدات لازم برای کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام در این ایام از سوی شبکه دامپزشکی به کار گرفته شده است.

 زین الدینی افزود: برای رعایت شرایط بهداشتی عزاداران، از کشتار دام در مکان‌های عمومی و جلوی دسته‌های عزادارای، خودداری و بهتر است کشتار فقط در کشتارگاه‌های دام انجام شود.

وی تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی، خیرین و شهروندان بایستی دام مورد نیاز برای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را از مراکز عرضه دام و تحت نظارت دامپزشکی تهیه و خریداری کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان‌ گفت: رعایت فاصله ۲۴ ساعت از زمان ذبح دام تا مصرف لاشه و نگهداری آن در یخچال علاوه بر افزایش کیفیت مصرفی سبب جلوگیری از انتقال بسیاری از بیماری‌های ویروسی از جمله تب کریمه کنگو می‌شود.

زین الدینی بیان داشت: شهروندان در شهرستان کرمان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را با شماره ۳۴۳۲۱۳۴۳۶۶ شبکه دامپزشکی و یا سامانه پاسخگویی ۱۵۱۲ اطلاع‌رسانی کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.