سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جوایز مردمی، هم‌ارز جوایز هیات داوران است

دبیر جشنواره مستند تلویزیونی گفت: در فراخوان جشنواره مهلت ارسال آثار تا ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است و جریان داوری در آبان ماه ادامه پیدا می‌کند.

حسین زارع زاده مدیر شبکه مستند سیما و دبیر جشنواره در نشست خبری هشتمین «جشنواره تلویزیونی مستند» گفت: دغدغه تلویزیون همیشه توجه به آحاد مختلف جامعه است و در سند تحول سازمان صداوسیما بر عدالت و عدالت‌گستری توجه ویژه شده‌است؛ ماهم در شبکه مستند وظیفه خودمان می‌دانیم که به این بحث بپردازیم و ما به خاطر مخاطبان وفادار به خود می‌بالیم و در راستای بهبود کیفیت زندگی همین مخاطبان مستند‌هایی را روی آنتن می‌بریم.

وی افزود: در دوره دوم تا هفتم جشنواره از بین ۳۶ جایزه، ۲۶ جایزه به هنرمندان شهرستان تعلق گرفته است و این توجه ویژه شبکه مستند در همین زمینه عدالت‌گستری بود. از دوره دوم تا هفتم جشنواره تلویزیونی مستند۳۹۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده که ۲۳۱۷ اثر و تقریبا ۶۰٪ آثار مربوط به شهرستان‌ها بوده است.

وی عنوان کرد: سال ۱۴۰۳ سال پرتلاطمی برای کشور بود از جمله حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی، سقوط هلیکوپتر حامل شهید جمهور و هیات همراه ایشان که به تبعات آن انتخابات زود هنگامی را رقم زد و هر کدام از این اتفاقات می‌تواند زمینه‌ساز مستند‌های بسیاری باشد کما اینکه در چهار ماه گذشته در شبکه مستند آثاری درباره این موضوعات پخش شده و انشاالله در این جشنواره به صورت ویژه به این انتخابات خواهیم پرداخت و شاهد پخش مستند‌هایی از این دست خواهیم بود.

دبیر جشنواره اظهار کرد: یکی از نکات قابل توجه در برگزاری دوره‌های قبل و این دوره، نظم است؛ جدول بندی و دسترسی راحت و رایگان منجر شده مخاطبان زیادی با ما همراه شوند و به جرات می‌توانیم بگوییم، گام به گام همراه با داوران همراه با پخش حضور دارند و این از احترام به مخاطبان نشات می‌گیرد.از تمامی ظرفیت‌ها چه در خود سازمان صداوسیما و چه در معاونت‌ها و مراکز دیگر همچون مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، حوزه هنری انقلاب اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگی رسانه‌ای اوج، شهرداری‌ها و… برای برپایی هر چه باشکوه‌تر این دوره از جشنواره یاری خواهیم گرفت و از مشورت با متخصصان در طی برگزاری جشنواره بهره می‌بریم.

مدیر شبکه مستند توضیح داد: در طی برگزاری دوره‌های قبل چندصدهزار پیامک از مخاطبان درباره موضوعات مختلف داشتیم و آنها در قضاوت و داوری نیز مشارکت داشتند که مایه خرسندی است. همچنین بازخوردی که از فیلمسازان شرکت‌کننده در این جشنواره گرفتیم، بسیار جذاب بوده است. جشنواره تلویزیونی مستند بخش‌های مختلفی دارد که از جمله آن می‌توان به بخش فیلم مستند، بخش مجموعه مستند، بخش عکس مستند و مستندنگاری اشاره کرد. البته امسال بخش تازه‌ای به جشنواره اضافه می‌شود که در واقع بخش بین‌الملل با موضوع فلسطین است. در فراخوان جشنواره مهلت ارسال آثار تا ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است و جریان داوری در آبان ماه ادامه پیدا می‌کند و اختتامیه نیز اوایل آذر ماه برپا خواهد شد.

دبیر جشنواره بیان کرد: تلاش کردیم کمبود‌ها را بیشتر جبران کنیم و یقننا کیفیت آثار و جوایز بالاتر خواهد رفت؛ در بخش مستند کوتاه ۱۰ میلیون تومان، در بخش مستند نیمه بلند ۱۵ میلیون تومان و در بخش مستند‌های بلند ۲۰ میلیون تومان به جوایز اضافه شده است. همچنین در بخش تک عکس ۲ میلیون تومان و در بخش چندعکس نیز ۳ میلیون تومان به برگزیدگان تعلق خواهد گرفت.

دبیر هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند، گفت: جوایز مردمی، هم‌ارز جوایزی که از سوی هیات داوران به برندگان داده می‌شود، به برگزیدگان تعلق می‌گیرد. قصد داریم در این دوره از ارائه طرح فیلم مستند در موضوعات مختلف و بحث‌هایی همچون صنعت و تجارت بهره ببریم و به بهانه اختتامیه این جشنواره در هر شهری که برای برگزاری اختتامیه آن انتخاب شد، کارگاه‌هایی درباره سینمای مستند و عکاسی متناسب با شهر انتخاب شده داشته باشیم.

در پایان مراسم از پوستر هشتمین «جشنواره تلویزیونی مستند» رونمایی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.