سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت برق اسرائیل برای مقابله با حزب‌الله رزمایش برگزار می‌کند

شرکت برق رژیم صهیونیستی در هراس از حمله حزب الله و قطعی سراسری برق در اراضی اشغالی، رزمایشی شبیه‌سازی شده برگزار می‌کند.

وب سایت کانال صهیونیستی مکان اعلام کرد که شرکت برق رژیم صهیونیستی با توجه به آنچه اخیرا درباره اینکه بخش برق رژیم هدفی برای حملات حزب الله در صورت وقوع جنگی گسترده و سطح بالا، خواهد بود، رزمایشی را انجام خواهد داد که سناریوی جنگی بزرگ را شبیه سازی می‌کند.

به گزارش المیادین، این سایت صهیونیستی توضیح داد که این رزمایش از فردا (یکشنبه) آغاز می‌شود و به مدت ۵ روز ادامه خواهد داشت و آموزش ایجاد یک سیستم جایگزین برای تامین برق ظرف چند ساعت انجام می‌شود.

مکان همچنین اعلام کرد که این نخستین بار است که شرکت برق یک رزمایش پنج روزه را برای مقابله با موارد استثنایی آسیب به زیرساخت‌ها به دلیل وقوع یک جنگ گسترده شبیه سازی می‌کند.

 در بیانیه‌ای که شرکت برق اسرائیل منتشر کرده، آمده است که کارکنان آن برای ایجاد یک سیستم جایگزین برای تامین کامل برق ظرف چند ساعت آموزش خواهد دید و کامیون‌هایی که ترانسفورماتور‌های بزرگ الکتریکی را حمل می‌کنند در طول تمرین پنج روزه حضور خواهند داشت.

براساس ادعای مکان این امر پس از آن صورت می‌گیرد که دیروز برق شهرک مشرف به مرز با لبنان به دلیل اصابت دو موشک ضدتانک یا دو گلوله از سوی حزب الله، قطع شد. حزب الله نیز طی دو هفته گذشته فاش کرد که دارای بانکی از اهداف حیاتی و استراتژیک است که بر اساس گفته‌های تحلیلگران صهیونیست، این بانک اهداف اگر مورد حمله قرار بگیرند، اسرائیل را به عصر حجر بازمی‌گردانند.

حزب الله در میان این اهداف استراتژیک، در جدیدترین کلیپ‌های ویدئویی که منتشر کرد، تاسیسات تولید برق رژیم صهیونیستی را شناسایی و اعلام کرد که در هر جنگی که ممکن است با لبنان شروع شود، این تاسیسات احتمالا مورد حمله قرار خواهند گرفت. بدین ترتیب  تقاضا برای ژنراتور‌های برق در اراضی اشغالی افزایش یافته و قیمت آن افزایش هنگفتی یافت.

 شائول گلدشتاین، مدیر کل شرکت برق نوگا در رژیم صهیونیستی در مورد قطعی طولانی مدت برق در صورت گسترش جنگ با حزب الله، در کنفرانسی در موسسه تحقیقات امنیت ملی در ماه گذشته هشدار داد که اگر ۷۲ ساعت برق در اراضی اشغالی قطع شود، زندگی در آنجا غیرممکن خواهد بود.  

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.