سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستا‌ها برای توسعه گردشگری

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه شهرستان کامیاران و این منطقه دارای ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری است، گفت: باید از آنها به بهترین نحو بهره برد.

اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه روز جمعه ۲۲ تیرماه در ادامه سفر یک‌روزه به شهرستان کامیاران در دیدار چهره به چهره با مردم روستای خامسان در مسجد این روستا، با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به استان کردستان معطوف شد، اظهار داشت: شهرستان کامیاران و این منطقه دارای ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری است که باید از آنها به نحو احسنت بهره برد.

وی افزود: پروژه ایستگاه پمپاژ و تبدیل حدود هزار هکتار اراضی این منطقه به اراضی آبی از مهمترین مطالبه مردم اینجا است که علی‌رغم تلاش‌های گذشته در تحقق این مطالبات وقفه‌ای ایجاد و به مطالبه استانی تبدیل شده‌اند.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه این پروژه به ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: کل اعتبارات عمرانی شهرستان کامیاران در سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان است طبیعتا با اعتبارات شهرستان و استان امکان تکمیل این پروژه در چند سال آینده وجود ندارد لذا باید از محل دیگری پیگیر فعال نمودن پروژه بود.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: اتمام این پروژه ظرفیتی برای استان ایجاد می‌کند که باعث تولید ثروت، ایجاد ارزش افزوده برای کشاورزان و مهاجرت معکوس به منطقه می‌شود.

وی اضافه کرد: با جدیدت تمام پیگیر این موضوع خواهیم بود و امیدواریم تا دوسال آینده شاهد بهره‌برداری این پروژه باشیم.

استاندار کردستان به پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب خامسان اشاره کرد و گفت: خامسان یکی از سه روستای استان است که دولت نسبت به احداث تصفیه خانه فاضلاب در آن تعهد دارد، متاسفانه این پروژه طی چند سال اخیر دچار مشکلات اعتباری شده، اما امسال مشکل تامین اعتبار رفع خواهد شد و شبکه فاضلاب داخل روستا امسال تکمیل خواهد شد.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه پیگیر اجرای فاز جدید طرح هادی و بهسازی و اصلاح معابر روستای خامسان توسط بنیاد مسکن استان خواهیم بود، افزود: شهرستان کامیاران به لحاظ گستردگی نیازمند ارتقاء ساختار اداری و تقسیمات کشوری است لذا پیگیر انجام مقدمات ایجاد یک بخش جدید در این شهرستان خواهیم بود.

وی به حوزه راه روستایی شهرستان کامیاران اشاره و خاطر‌نشان کرد: بخش عمده‌ای از اعتبارات این شهرستان به حوزه راه، آب، کشاورزی و بنیاد مسکن اختصاص یافته است و تمرکز بیشتری بر روی این موضوعات وجود خواهد داشت.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته حدود ۳۸۰ کیلومتر راه روستایی در استان کردستان احداث شده است که در هیچ دوره‌ای چنین کارکردی وجود نداشته و قطعا این مقدار در سال جاری به ۵۰۰ کیلومتر افزایش پیدا خواهد کرد.

زارعی‌کوشا با تاکید بر اینکه وضعیت راه‌های موصلاتی روستا‌های این منطقه باید بهبود پیدا کند، گفت: ساخت و ساز‌های داخل روستا خامسان نشان از امیدواری و اهتمام مردم نسبت به توسعه روستا است و برای ما نیز تکلیف توجه بیشتر را ایجاد می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.