سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان خبر داد

مرحله جدید دهک‌بندی خانوار‌ها از شهریورماه

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان گفت: طبق قانون، در صورتی که دولت شرایط به روزرسانی داده‌ها را داشته باشد باید شهریورماه شناسنامه اقتصادی خانوار‌ها به روز رسانی شود.

علیرضا محمدی، رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان گفت: مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان، در بررسی گردش حساب، سه سال متوالی را لحاظ می‌کند. به این معنی که بحث پایا، ساتنا، شاپرک و مانده حساب برای سه سال متوالی بررسی می‌شود.

وی ادامه داد:، اما افرادی هم هستند که شغل‌شان تنخواه‌دار و... است؛ این افراد باید برای اینکه با چالش مواجه نشوند حساب خود را از حساب تجاری جدا کنند تا در بررسی وضعیت اقتصادی خانوار آنها نیز اشتباهی رخ ندهد.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان همچنین در پاسخ به این سوال که مرحله بعدی به روزرسانی دهک‌بندی خانوار‌ها چه زمانی اتفاق می‌افتد؟، اظهار کرد: طبق قانون، در صورتی که دولت شرایط به روزرسانی داده‌ها را داشته باشد باید شهریورماه شناسنامه اقتصادی خانوار‌ها به روز رسانی شود.

محمدی با بیان اینکه یارانه‌بگیران فعلی براساس آخرین به‌روزرسانی دهک‌ها، یارانه خود را دریافت می‌کنند، افزود: افرادی که پیش از شهریورماه نسبت به دهک‌بندی‌ها اعتراض و در سامانه ثبت اعتراض کرده‌اند، بعد از بررسی مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان، دهک‌بندی آنها در مرحله جدید به روزرسانی تغییر می‌کند؛ به عبارتی دهک خانوار‌ها تا دوره بعدی به‌روزرسانی‌ها غیر قابل تغییر بوده و مجدداً با دریافت داده‌های ثبتی اقتصادی و اجتماعی، ارزیابی خواهد شد.

منبع: ایسنا

برچسب ها: یارانه ، دهک بندی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۳ تير ۱۴۰۳
هر کس ثبت نکنه باید یارانه برق و آب خانه اش قطع بشه
این جوری تسلط بیشتری میشه داشت
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۳ تير ۱۴۰۳
دهک‌بندی ها بسیارنادرست و ناعادلانه هست
من یک‌ بیماری خاص هستم‌که نه خونه دارم نه ماشین و نه درآمد ماهیانه ونه حتی پاسپورت و به ناحق در دهک ده قرار داده شده ام و از همه حقوقم‌محروم شده ام در حالی که هزینه های فوق سنگین درمان و نگهداری و.....دارم
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۳ تير ۱۴۰۳
این دوزار ده شی که میدین دهک بندی هم میخاد صد برابر کشیدن رو اجناس اونوقت یکی میاد میگه برو خدارو شکر کن همینم بهت میدن به اون شخص باید گفت .وقتی یارانه کالارو برداشتن قرار شد مستقیم بدن به خانوار نه که هرماه یه صدقه بدن بگن برو .
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۳ تير ۱۴۰۳
معیار دهک بندی اشتباه است چون کسانی که خانه و مغازه و باغ قولنامه ای (سند عادی) دارند جزء دهک های پایین طبقه بندی شده اند!!!!!!!!!!
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۳ تير ۱۴۰۳
داشتن مسکن و واحدهای تجاری چرا در دهک بندی حساب نمیشه
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۳ تير ۱۴۰۳
نفری سیصد تومن میدن ماهی میشه 5 دلار ، کجا دنیا این همه بیچارگی؟
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۳ تير ۱۴۰۳
طلب کاری بردخداراشکرهمینم قطع نکنن .اگه بیشترمیخای شبانه روزکارکن
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۳ تير ۱۴۰۳
من نه خونه به نامم هست نه خودرو دارم، مستاجرم و خونه 50 متری هم اجاره کردم ولی دهک بالام، وقتی مبنا حساب بانکی میشه کنی که برای پروژه ها به حسابم پول واریز میکنن تا برم قطعات و وسایل بخرم میشم دهک بالا...
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۳ تير ۱۴۰۳
آره متاسفانه کارت به کارت خیلی تاثیر داره حداقل کارت به کارت بین اعضای خانوار نباید حساب بشه.دهک ما هشت بود به خاطر کارت به کارت حساب من ،یارانه ام رو جدا کردم دهک خانوار شد سه دهک من پنج
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۳ تير ۱۴۰۳
توزیع عادلانه فقر بین مردم عالی است، خداقوت
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۳ تير ۱۴۰۳
تمام یارانه های آشکار و پنهان باید برابر و نقد وبه همه داده شود،در ظاهر به نفع فقیر صحبت میشود ولی در عمل یارانه پنهان که فرضا نفری ۵ میلیون تومان ماهیانه باید باشد،توسط یک فقیر یک میلیون و یک مرفه سی میلیون استفاده میشود یعنی به هر نسبتی که طرف توان مصرف و خرج کردن دارد،یا به طور مستقیم یا غیر مستقیم ( ارزانتر بودن کالا و خدمات)، یعنی در واقع دزدی عده ای از عده ای دیگر است که وجاهت قانونی پیدا کرده و باعث فقر و اسراف وشکاف طبقات و قاچاق و آلودگی هوا و رانت و منشاء بسیاری از ناهنجاریها شده است.
ناشناس
۰۸:۱۴ ۲۳ تير ۱۴۰۳
ایا صورت حساب های درمان خانوار ها رو هم بررسی می کنند که اونقدر زیاده که از حقوق هم رد می کنه و باید مدام از این و اون قرض کنیم