سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آئین روز بدون پلاستیک در رشت

آئین گرامی داشت روز بدون پلاستیک در خانه محیط زیست و کانون پرورش فکری رشت برگزار شد.

الهه کلانتری گفت:  به مناسبت روز جهانی بدون پلاستیک آموزش برای اعضای کانون و خانواده‌ها در این مراکز به اجرا در آمد.
وی افزود، در این روز کارشناسان  در خصوص گردش پلاستیک در طبیعت و سرنوشت ان‌ها همچنین معایب پلاستیک بخصوص برای جانوران و انسان‌ها مباحث مفصلی را برای مدعوین تشریح کردند.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: در این برنامه که با همکاری اداره کل کانون پروش فکری کودک و نوجوان و همچنین تشکل مردم نهاد جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست، سازمان پسماند شهرداری‌های رشت اجرا شد، دانش اموزان کانون با  اجرای برنامه‌های متنوع قصه گویی کتابخوانی و ساخت اوریگامی به اهمیت این روز پرداختند.

همچنین در این ویژه برنامه‌ها غرفه‌های آموزشی به همراه کارشناس آموزشگر با هدف ارائه آموزش خرید بدون پلاستیک و مدیریت پسماند در مبدا  برپا شد.

کلانتری افزود: در این غرفه‌ها  از وسایل  پارچه‌ای جهت جایگزینی پلاستیک در خرید نان و موادغذایی به  شرکت کنندگان  کانون توسط تیم جمعیت زنان تشکیل شده بود  آموزش داده شد. همین طور در این برنامه با اجرای مسابقه و اهدای جوایز به شرکت کنندگان توسط سازمان پسماند شهرداری‌های رشت به اتمام رسید.

روز جهانی بدون پلاستیک، ابتکاری جهانی برای رهایی از کیسه‌های پلاستیکی یک‌بارمصرف در سراسر جهان است. هدف از نامگذاری این روز، ارتقاء آگاهی از محیط‌زیست با تشویق همگان برای منع استفاده از کیسه‌های پلاستیکی است و باید به دنبال گزینه‌های سازگار با محیط‌زیست باشیم.

برچسب ها: پلاستیک ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.