سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقال تمام طرح‌های توسعه پالایشگاه اصفهان به بندرعباس

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت:تمام طرح‌های توسعه پالایشگاه اصفهان به بندرعباس منتقل شده است.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: تمام طرح توسعه پالایشگاه از جمله زنجیره ارزش ال پی جی، پروپیلن، ال‌ای دی و واحد گوگردی جدید به بندرعباس منتقل شده است.

محسن قدیری در جلسه هم اندیشی شرکت‌های نفتی مستقر در شهرک انرژی با اشاره به تغییر و تحولاتی که در مجموعه پالایشگاه اصفهان ایجاد شده است، افزود: اگر می‌خواستیم با روند قبلی به کار ادامه دهیم در ۱۰ سال آینده مانند شرکت نوکیا یا شرکت‌های دیگربایستی از دور خارج می‌شدیم.

او با بیان اینکه نیاز است که آینده را خلق و نوآوری ایجاد کنیم گفت: ما باید از فرصتی که در کشور وجود دارد و دارنده ۱۰ درصد انرژی دنیا هستیم به خوبی استفاده کنیم.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه با طراحی‌هایی که انجام دادیم و مدیریت استراتژیکی که انجام شد، ساختار سازمانی را متحول می‌کنیم ادامه داد: زیرساخت هلدینگ پتروپالایشگاه اصفهان بر اساس هوش مصنوعی در حال تغییرات اساسی است، در تغییرات آینده ما از شرکت‌هایی هستیم که حفظ می‌شویم.

قدیری ادامه داد: هزاران محصول می‌توان از نفت خام استخراج کرد؛ اما ما در کشور دچار خام‌سوزی شده‌ایم و برغم اینکه از کشور‌های دارنده نفت و گاز در جهان هستیم در سفره مردم چیزی مشاهده نمی‌شود.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه بهترین حالت همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند حرکت افقی و عمودی در زنجیره ارزش است، گفت: دستور رهبر معظم انقلاب اقتصاد دریا محور است که ما در این زمینه کارکرده و به شبکه ریلی متصل شده و در زمینه زنجیره حمل‌ونقل وارد شده‌ایم.

او اضافه کرد: ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان را در زیرمجموعه داریم و در زمینه انرژی خورشیدی و بادی و فست شارژر‌ها اقدامات خوبی در حال رقم‌خوردن است.

او با بیان اینکه ما ۶.۲ میلیارد یورو طرح داریم، ادامه داد: طرحهای اصفهان همه در زمینه پدافند غیرعامل است، به صفر رساندن مصرف آب شرب و کاهش ۱۲ درصدی مصرف انرژی، کاهش ۷۵ درصدی مصرف آب، احداث نیروگاه خورشیدی و بهبود کیفیت محصولات از جمله این پروژه‌ها است که تمام این موارد مجوز‌های محیط زیست دارد.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان اذعان کرد: در حال حاضر کشتی‌های ما، چون سوخت استاندارد نداریم، در کشور‌های خارجی سوخت می‌زنند، اما از سال ۱۴۰۵ با استحصال ۴۰۰ تن گوگرد در تمام اسکله شهید رجایی مخازنی را برای این سوخت‌ها تعبیه می‌کنیم.

او با بیان اینکه ۲ میلیارد یورو سرمایه گذار جذب کرده ایم گفت: این سرمایه‌گذاری در زنجیره ارزش پالایشگاه در بندرعباس به کار گرفته می‌شود و آورده ما در بندرعباس ۲۰ درصد خواهد بود و مابقی از این یوانس تأمین می‌شود.

قدیری با بیان اینکه هدف‌گذاری ما در اصفهان زیرمجموعه قراردادن ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان است، گفت: برای اولین‌بار ساخت مغز متفکر کنترل واحد را در دستور کار قرار دادیم و در واحد تصفیه نفت سفید که ۴۰ گوگرد را روزانه استحصال می‌کند نصب می‌شود.

او با بیان اینکه ۱۰ هزار نفر از جوانان لیسانس به بالا در اصفهان را در این شرکت‌ها مشغول به کار می‌شوند، تأکید کرد: تلاش داریم مشکل بیکاری متخصصین و تحصیل‌کردگان اصفهان را در حد توان مرتفع کنیم.

او با اشاره به ایجاد پردیس نفت و انرژی نقش‌جهان در بخش خصوصی برای اولین‌بار، خاطرنشان کرد: کار‌های آراند دی اداره پژوهش و فناوری در این مجموعه در اصفهان پیگیری شده و تولیدات در خارج از مجموعه انجام می‌شود و ما حامی مالی خواهیم بود.


پالایشگاه اصفهان با حدود ۳۰ نوع فراورده نفتی اصلی و ویژه در منطقه‌ای به مساحت ۳۴۰ هکتار در شمال غربی اصفهان واقع و ظرفیت آن حدود ۳۷۵ هزار بشکه در روز است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.