سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس‌جمهور منتخب خادم ملت باشد

امام جمعه یاسوج، گفت: رئیس جمهور منتخب خادم ملت باشد و همگان او را در تحقق اهداف مدنظر یاری کنند.

آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تقدیر از حضور مردم در عرصه انتخابات و لبیک به‌فرمان مقام معظم رهبری، گفت: امیدوارم رئیس جمهور منتخب با مدیریت به مردم خدمت و به‌طور شایسته در مقابل دشمن ایستادگی کند و خادم ملت باشد.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از تیراندازی در مراسمات عزا و عروسی عنوان کرد: سنت تیراندازی در مراسمات و گذاشتن مجسمه یک حیوان بر روی قبور در استان نامعقول است.
 
حسینی با تسلیت ایام حزن و اندوه محرم با دعوت و توصیه به تقوا و انجام واجبات و ترک محرمات گفت: اگر کسی رضایت مردم را طلب کند، اما خشم خدا را برآورد، خداوند او را به مردم واگذار می‌کند و این حاکمیت طاغوت است.
 
وی بیان کرد: هر شخصی که به مسئله اسلام و خداوند توجه نکند، مورد خشم و غضب خداوند قرار می‌گیرد، همه مسائل باید تحت حکومت الله باشد.
 
حسینی خاطرنشان کرد: اگر عرف مورد تائید اسلام و خداوند باشد این پذیرفتنی است و در غیر این صورت اشتباه است چراکه ممکن است افراد طاغوتی و ناآگاه فرهنگ غلط و سنتی اشتباه را ترویج کنند.
 
وی سنت تیراندازی در مراسمات و گذاشتن مجسمه یک حیوان بر روی قبور در استان را نامعقول عنوان کرد و ابراز داشت: صله‌رحم در تأخیر اجل و توسعه رزق و روزی اثرگذار خواهد بود و این موضوع به مردم توصیه می‌شود.
 
 حسینی در ادامه بابیان اینکه شیعیان اهل‌بیت باید قلبشان از نیرنگ پاک و اعمالی نکوهیده داشته باشند و از دروغ و خیانت پرهیز کنند، افزود: نباید در رفتار‌های اجتماعی، مسائل سیاسی و حتی معاملات شیعه نیرنگ و کلک بازی باشد.
 
حسینی با اشاره به اینکه مطیع‌ترین انسان‌ها نزد خداوند اهل‌بیت عصمت و طهارت هستند، اظهار کرد: انسان در سایه تقوا به سعادت و بهشت دست خواهد یافت و اینکه انسان با مخالفت با فرامین الهی به جایی برسد غیرممکن و دیوانگی است و ترک نماز و معصیت پیروی از شیطان است و این راه به‌جایی نمی‌برد.
 
وی مسئله عاشورا را دفاع از ارزش‌های دینی عنوان کرد و گفت: این حادثه در تاریخ نظام آفرینش بی‌نظیر و ارزشمند بود و با ماندگاری آن هدف الهی، توطئه‌های مقابل اسلام برای از بین بردن دین و مکتب اسلام از بین رفت.
 
حسینی بیان کرد: عزاداری امروز نظام آفرینش برای سیدالشهدا از ماندگاری این حرکت عظیم برای زنده نگه‌داشتن اسلام بود، عزاداری برای امام حسین (ع) همانند عبادت است .
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.