سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعلق خاطر رهبر انقلاب به تبریز و آذربایجان

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با ابلاغ سلام امام خامنه‌ای به مردم تبریز و آذربایجان گفت: ایشان تعلق خاطر خاصی به این منطقه دارند.

حجت الاسلام ولمسلمین محمد محمدی گلپایگانی امروز در مراسم معارفه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه جدید تبریز که پیش از نماز جمعه این شهر و در مصلای اعظم امام خمینی برگزار شد اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب افتخار بزرگی برای منطقه است و من امروز به امر ایشان به خدمت رسیده ام.
وی همچنین به ویژگی‌های امام جمعه جدید اشاره کرد و ادامه داد: حجت الاسلام مطهری اصل شخصیتی ممتاز است و به مدت ۱۴ سال در کلاس رهبر انقلاب شرکت کرده است و بار علمی سنگینی دارد و بهتر است که آقای مطهری در تبریز هم کلاس درس برگزار کنند تا دیگر طلاب نیز از دانش وی استفاده کنند.

وی گفت: انتظار از مردم این است که قدر امام جمعه و نماز جمعه را بدانند و از مسئولان تقاضا دارم تا هر چه می‌توانند در انجام این وظیفه و ماموریت در کنار امام جمعه باشند، زیرا نمی‌شود به تنهایی کاری انجام داد. امامان جمعه سنگ صبور مردم هستند و مردم درد دل خود را با آنها مطرح می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی گفت: مردمی بودن، در غم و شادی مردم شریک بودن از ویژگی‌های یک امام جمعه موفق است و شهید آل هاشم این چنین بود و در هفت سال امامت جمعه، به جا‌هایی سر زد که کسی نمی‌رفت و در خانه اش به روی همه باز بود.

وی خطاب به مسئولان گفت: پشت میز نشینی خطر بزرگی است باید راه افتاد و کار کرد و شهید رئیسی این چنین بود خستگی نمی‌شناخت و همین عامل محبوبیت وی شد و مردم نیز به پاس این خدمات، در تشییع جنازه وی سنگ تمام گذاشتند که در دنیا نمونه و سراغ نداریم.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه شهید رئیسی خستگی ناپذیر بود گفت: شاید در شبانه روز سه ساعت بیشتر استراحت نمی‌کرد.
وی به سقوط بالگرد و شهادت رئیس جمهور نیز اشاره و اظهار کرد: این اتفاق در هر کشوری می‌افتاد آشوب می‌شد، اما در اینجا آب از آب تکان نخورد، زیرا رهبر انقلاب در همان ساعات اولیه حادثه گفتند که خللی در روند اداره کشور ایجاد نمی‌شود و به آقای مخبر دستور دادند تا با قدرت به کار خود ادامه دهد. در نتیجه همین درایت بود که امروز شاهد به بار نشستن زحمات شهید رئیس هستیم.

وی افزود: مردم آذربایجان گل سر سبد کشور هستند و تاریخ این خطه پر از علمای بزرگ است که در فقه، فقاهت و اجتهاد سرآمد کشور بودند.
حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی بیان کرد: در هیچ کشوری مثل ایران نماز جمعه ندارند حدود یک هزار امام جمعه در سراسر کشور نماز جمعه را اقامه می‌کنند که با استقبال مردم برگزار می‌شود. اعتکاف، پیاده روی اربعین و نماز جمعه پادزهر مشکلات هستند و به والدین توصیه می‌کنم برای در امان ماندن فرزندان خود از توطئه‌های دشمنان، آنها را با نماز جمعه، اعتکاف و پیاده روی آشنا کنید.

پس از سخنرانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، حکم نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز از سوی وی به حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل اعطا شد.
این مراسم با حضور حجت الاسلام علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل، متولد ۱۳۴۱ در تبریز است. وی پس از شهادت ششمین امام جمعه تبریز حضرت آیت الله سید محمدعلی آل هاشم از سوی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از تیرماه ۱۴۰۳ به نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امامت جمعه تبریز منصوب شده است.

هفتمین امام جمعه تبریز فرزند مرحوم فرامرز از معتمدان و کسبه محله سیلاب تبریز و برادر شهید داود مطهری روحانی شهید شاخص آذربایجان شرقی است. او بعد از گذراندن تحصیلات ابتدایی در شهر تبریز برای ادامه تحصیل و فراگیری علوم دینی وارد حوزه علمیه تبریز شد و در حوزه‌های علمیه شهر‌های مقدس قم و مشهد مشغول به تحصیل و تهذیب نفس شد.

وی در مدت تحصیل خود از محضر علمای اعلام تلمذ و به مدت ۱۵ سال از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۸ در درس خارج فقه مقام معظم رهبری شرکت کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل تحصیلات خود را تا مقطع سطح ۴ حوزوی گذرانده و به مدت ۱۰ سال به عنوان استاد مدارس علوم دینی، ۲۰ سال به عنوان استاد دانشگاه و هشت سال به عنوان امام جمعه موقت تبریز مشغول فعالیت بوده است.

وی ۲۲ سال در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران مشغول خدمت بوده است و ۵ سال نیز در این سازمان مسئولیت معاونت پژوهشی را عهده دار بوده است. از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۴۰۱ به مدت پنج سال مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی را بر عهده داشته است.

این روحانی تبریزی در دوران دفاع مقدس نیز به عنوان روحانی بسیجی و از نیرو‌های لشکر عاشورا در جبهه‌های حق علیه باطل حضوری فعال داشت و با فرماندهان صاحب نام و اثرگذار همرزم و از مدافعان شهر سوسنگرد و آزاد سازی شهر بستان بوده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز بیش از ۴۰ سال از عمر خود را در منبر‌های سخنرانی و روضه خوانی ائمه معصومین علیهم السلام و امام جماعت مساجد مختلف در جای جای ایران اسلامی صرف کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.