سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰ هکتار مرتع در غرب اصفهان در آتش سوخت

۱۰ هکتار از پوشش گیاهی، علوفه‌ای و دیم مراتع در بویین میاندشت واقع در غرب استان در آتش سوخت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:این حادثه در مراتع روستای قلعه اخلاص بخش کرچمبوی از توابع شهرستان بویین میاندشت در غرب استان اصفهان اتفاق افتاد که پس از ۲ ساعت تلاش عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی و همکاری همیاران طبیعت، آتش نشانی، دهیاری و تیم‌های محلی مهار شد.

منصور شیشه فروش افزود:  علت حادثه بی احتیاطی در رها کردن ته سیگار در مرتع اعلام شده که بر اثر وزش تندباد‌های فصلی، شدت گرما و صعب العبور بودن منطقه حریق گسترش یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: عامل ۹۵ درصد از وقایع حریق در عرصه‌های طبیعی عوامل انسانی و بی احتیاطی است.

شیشه فروش افزود: در این رابطه و به منظور پیشگیری از وقوع حریق در پوشش‌های گیاهی و مراتع ناشی از خطا‌های انسانی تاکید می‌شود گردشگران مسافران، کشاورزان، مرتع داران و ساکنان مجاور منابع طبیعی از روشن کردن آتش درمراتع، حاشیه جاده‌ها و پوشش‌های گیاهی، رها کردن ته سیگار و کبریت و اشیا صیقلی و بطری‌های آب معدنی کنسرو و… در مراتع و حاشیه جاده‌ها خودداری کنند.

وی اضافه کرد: همچنین می‌بایست کشاورزان و باغداران از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع و علوفه‌های کف باغات خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه آتش در عرصه‌های طبیعی موارد سریع به یگان حفاظت از منابع طبیعی با تلفن ۱۳۹ و ۱۵۰۴ و دستگاه‌های امدادی و مسؤولان محلی اطلاع رسانی و در جهت کنترل و پیشگیری از گسترش حریق مشارکت شود.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، از ابتدای سال جاری و با احتساب این حادثه تاکنون با وقوع ۱۰ فقره حریق در مراتع و پوشش‌های گیاهی مناطق غرب و جنوب استان ۳۴ هکتار از عرصه‌های طبیعی اصفهان طعمه حریق شده است.

منبع: مهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.