سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش شیرخوارگان حسینی در اردبیل به یاد کودکان فلسطین

همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم همزمان با کشور‌های مختلف و ایران اسلامی در اردبیل نیز برگزار شد.

در این همایش که صبح جمعه و در سالن رضازاده و امامزاده سیدصدرالدین اردبیل برگزار شد، مادران زینبی آمده بودند تا فرزندان خود را در یک عهد و پیمان معنوی و ارزشی تقدیم راه حسین و مهدوی کنند و او را سرباز امام عصر (عج) بنامند.

در این مراسم که حال و هوایی معنوی همراه با نوحه و عزا و مرثیه حاکم بود مدیر کانون خدمت رضوی استان اردبیل اظهار کرد: مسیر تربیتی حسینی با مسیری که امروز دشمنان تبلیغ می‌کنند تفاوت بسیار فاحشی دارد چرا که تربیت یافتگان مکتب حسینی دارای حریت، آزادگی و جوانمردی هستند.

علی حسن زاده خاطرنشان کرد: در بسیاری از استان‌ها مهد کودک پیش دبستانی و مراکز تعلیم و تربیت متعددی را محوریت شیرخوارگان اصغری راه اندازی شده که ما نیز در استان اردبیل مصمم هستیم چنین مجموعه‌هایی را راه اندازی کنیم.

او گفت: با شکل گیری چنین مراکزی اعم از مهد کودک، پیش دبستانی، مدرسه و حتی فضا‌های علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی می‌توان همین کودکان امروز را که در آغوش مادران جای گرفته اند برای آینده تربیتی شایسته کرد تا سرباز امام عصر باشند.

 مدیر کانون خدمت رضوی استان اردبیل افزود: دشمنان این مرز و بوم و مکتب تشیع کمر همت بسته اند تا آموزه‌های دینی و حسینی را از کتب درسی و آموزشی حذف کنند، اما غافل از اینکه این آموزه‌ها همراه با خون و گوشت و پوست کوکان عجین شده است.

حسن زاده گفت: تمام تلاش مجموعه تربیتی و آموزشی نظام اسلامی باید بر محوریت تعالی و تربیت برگرفته از آموزه‌های حسینی و عاشورایی باشد چرا که اگر غفلت کنیم در آینده آسیب‌ها و تهدید‌های آن گریبانگیر همه خواهد شد.

 او بیان کرد: تبلیغات کور و کذایی در فضای مجازی شرایط متفاوتی را رقم زده که اگر اسیر و گرفتار برنامه‌های تبلیغی و تربیتی دشمنان شویم از مسیر اصلی غافل شده و راه را به بیراهه می‌رویم نظیر این همایش در شهر‌های مختلف اردبیل نیز برگزار و شرکت کنندگان در کنار عزاداری در رثای باب الحوایج حضرت علی اصغر (ع) و مظلومیت شیرخواره دشت نینوا اشک ماتم ریختند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.