سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شعله‌های امید در میدان گازی مختار به زودی روشن می‌شود

میدان گازی مختار یاسوج با ظرفیت ۱۰۹ میلیارد مترمکعب، می‌تواند نقش مهمی در جبران کمبود گاز در کشور و به ویژه در استان کهگیلویه و بویراحمد ایفا کند.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی کشور در بازدید از میدان گازی مختار یاسوج گفت: میدان گازی مختار با ذخایر عظیم گاز طبیعی، می‌تواند نقشی کلیدی در تامین نیاز‌های انرژی کشور در فصل زمستان و به ویژه در استان‌های جنوبی داشته باشد.

حیدری با بیان اینکه عملیات حفرچاه‌های میدان گازی مختار در دست اجراست اضافه کرد: هم اکنون بخش‌های سلر و لوکیشن سازی این میدان ۷۰ درصد پیشرفت کاری دارد.

وی با اشاره به اینکه با اجرا و توسعه این طرح روزانه ۷ میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز در کشور اضافه می‌شود افزود: با بهره برداری از این طرح هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم صاحب شغل می‌شوند.


نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی هم گفت: شناسایی و توسعه میادین جدید نفتی و گازی می‌تواند به امنیت انرژی کشور کمک کند و وابستگی ما به واردات را کاهش دهد.


بهرامی اضافه کرد: با توجه به حجم ذخایر گاز در میدان مختار، می‌توان انتظار داشت که این میدان در آینده به یکی از مهم‌ترین منابع تامین گاز کشور تبدیل شود و بهره‌برداری از این میدان همچنین می‌تواند به کاهش افت فشار گاز در کشور و افزایش رفاه مردم کمک کند.


نایب رئیس کمیسون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: حفر چاه‌های جدید و اجرای طرح‌های برداشت و تزریق گاز، برای بهره‌برداری حداکثری از میدان گازی مختار ضروری است و این اقدامات همچنین می‌تواند به افزایش طول عمر این میدان و حفظ تولید آن در بلندمدت کمک کند.


بهرامی با انتقاد از عملکرد پیمانکار قبلی این میدان به علت تاخیر در اجرای این طرح گفت: در خصوص تامین مالی این طرح هیچ مشکلی وجود ندارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.