سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موردی از ابتلا به تب دنگی در همدان مشاهده نشده است

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: موردی از ابتلا به تب دنگی در استان همدان مشاهده نشده است.

یعقوب اندامی با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلاء به تب دنگی در استان همدان مشاهده نشده است، گفت: تب دنگی بیماری است که از طریق پشه‌ای به نام «پشه آئدس» به انسان منتقل می‌شود.

او ضمن اشاره به علائم بیماری دنگی، گفت: علائم این بیماری سردرد، کمردرد و پشت درد، تب معمولاً شدید و در برخی موارد خارش و جوش در قسمت‌های مختلف بدن است.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ضدعفونی کردن ظرفشویی و روشویی، خالی کردن آب اضافی کولر، شستن مداوم سطل‌های زباله و تمیز کردن ظروف آب پرندگان باید مد نظر قرار گیرد، گفت: تب دنگی در گروه‌های خاص مانند کودکان، زنان باردار و افراد با بیماری‌های مزمن، ممکن است به‌صورت شدیدتری ظاهر شود، سم‌پاشی سطل‌های زباله مکان‌های عمومی، سالن‌های ورزشی مهمانسرا‌ها مراکز نظامی و انتظامی و مورد تاکید است.

اندامی گفت: این عامل بیماری ممکن است از طریق سبد میوه و سبزیجات یا هر چیز دیگری وارد استان و محل زندگی ما شود.

او با بیان اینکه برای مقابله با این بیماری باید روش‌های پیشگیرانه را جدی بگیریم، گفت: با توجه به اینکه امسال شاهد افزایش این بیماری در کل دنیا و کشور هستیم، بنابراین آموزش‌های لازم را جهت حساس‌سازی در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

برچسب ها: علوم پزشکی ، تب دنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.