سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری ۳ نفر از متقلبان کنکور

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: سه نفر از داوطلبانی که تجهیزات تقلب کنکور را خریداری کرده بودند، دستگیر شدند.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: سه نفر از داوطلبانی که تجهیزات تقلب کنکور را خریداری کرده بودند قبل از اینکه از آن استفاده کنند، دستگیر شدند. 

عبدالرسول پورعباس در جریان بازدید از حوزه برگزاری کنکور ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: امروز بیش از ۴۷۱ هزار نفر داوطلب در سراسر کشور در ۱۷۰۰ حوزه فرعی رقابت می‌کنند.

وی افزود: نتایج اولیه انتخاب رشته شهریور ماه و نتیجه نهایی مهرماه اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: روز گذشته آزمون سراسری با امنیت کامل برگزار شد و در سراسر کشور تنها دو نفر دستگیر شدند که تلاش می‌کردند از سوالات عکس بگیرند که در حال اقدام دستگیر شدند و امروز نیز با توجه به اشراف پلیس فعالیت متقلبان به صفر رسیده است.

پورعباس توضیح داد: در این ایام حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر از افرادی که اقدام به خرید تجهیزات تقلب کرده بودند شناسایی شدند و حتی حوزه آزمون و صندلی آنها را می‌دانیم و توصیه کردیم استفاده نکنند و اگر تخلفی مشاهده کنیم دستگیر می‌کنیم و محرومیت ۱۰ ساله شامل حال آنها می‌شود.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: در این دوره برای داوطلبان کنکور فرصت مناسبی فراهم شده است و هر داوطلب دفترچه اختصاصی خود را دارد و چنانچه عکسی هم از دفترچه گرفته شود کاربردی ندارد، زیرا دفترچه‌ها با هم متفاوت است.

وی اظهار داشت: روز گذشته نیز ۲ نفر از متقلبان در همان ثانیه‌های اول که اقدام به عکس گرفتن از دفترچه‌ها کرده بودند پیش از ارسال عکس دستگیر شدند و موفق نشدند.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: در کنکور امروز نیز برخی از داوطلبان تجهیزات تقلب را خریداری کرده‌اند که ما از مشخصات کامل آنها مطلع هستیم و حتی از میزان مبلغی که پرداخت کردند نیز اطلاع داریم و به آنها نیز توصیه کردیم که از آن استفاده نکنند و اگر از آن استفاده کنند به طور قطع دستگیر و با آنها برخورد می‌شود و ۱۰ سال از حضور در کنکور محروم می‌شوند.

وی بیان کرد: حراست کل در تمام حوزه‌ها حضور دارد و در مسیر توزیع سوالات اشراف کامل داریم تا از هرگونه تقلب جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان سنجش در مورد قطعی برق در برخی حوزه‌ها نیز گفت: روز گذشته در دو نقطه قطعی برق داشتیم که بلافاصله با وزیر نیرو تماس گرفتیم و مشکل برطرف شد.

برچسب ها: کنکور ، تقلب در کنکور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.