سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیگیری تخصیص ۲۰ درصد تسهیلات بانکی به حوزه ساخت الزامی است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: پیگیری دولت برای تخصیص ۲۰ درصدی تسهیلات به حوزه ساخت از سوی بانک‌ها جهت تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن ضروری است.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه دولت چهاردهم باید به نیازهای مسکنی کشور پاسخ دهد و همچنان سیاست های مسکنی موجود را ادامه دهد گفت: دولت چهاردهم باید گزینه‌‌‌های اولویت‌‌‌داری همچون استفاده از فرصت زمین‌‌‌های بایر رهاشده داخل محدوده شهرها، تغییرکاربری زمین‌‌‌های دارای کارکردهای ناسازگار با ماهیت زندگی شهری همچون انبارهای بزرگ و پادگان‌‌‌های نظامی و در موارد بسیار خاص، الحاق اراضی غیر‌کشاورزی و دارای قابلیت توسعه مسکونی به شهرهای موجود بر اساس برآوردهای نیاز به فضای مسکونی و توسعه شهری  را در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: الحاق اراضی و توسعه شهرها در قالب قانون  آمده است بنابراین  اجرای آن توسط دولت چهاردهم باید  صورت گیرد. 

شاکری اظهار کرد: احداث و توسعه شهرک‌‌‌های مسکونی برای تامین زمین مسکونی به‌‌‌خصوص در کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ که با محدودیت الحاق اراضی مواجه هستند، از مهم‌ترین سیاست ها در این حوزه است که باید دولت چهاردهم به آن توجه کند.

وی با بیان  اینکه زمین‌‌‌های واقع در بافت‌های فرسوده و خصوصا سکونتگاه‌های غیررسمی می‌توانند وارد چرخه عرضه مسکن شهری کشور شوند گفت: واگذاری مستقیم زمین دولتی به متقاضیان برای ساخت مسکن، منجر به رشد سیاست های مردمی سازی و تقویت قدرت متقاضیان مسکن در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن می شود.

شاکری با بیان اینکه در دولت های گذشته مسکن‌هایی مهری که کلید خورده بود اما نیمه تمام مانده بود رادولت سیزدهم به اتمام رساند  گفت: حدود ۳۰۰ هزار واحد  مسکن مهر و اقدام ملی باقی مانده بود  که بیش از نیمی از آنها تحویل داده شد.

وی افزود: دولت سیزدهم به اندازه تمام کسانی که ثبت نام کرده بودند زمین تخصیص دادند و  حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد هم در حال ساخت است. برای تمام افرادی که ثبت نام کرده‌اند و واجد شرایط هستند و احراز صلاحیت شده‌اند دولت موظف است که تا پایان عمر خود این مسکن را به این‌ها تحویل دهد.

وی افزود: تامین مالی و تسهیلات بانک‌ها برای ساخت مسکن هم از مهم ترین برنامه های دولت چهاردهم است که باید آن را دنبال کند و مجلس هم پیگیر آن خواهد بود.

وی افزود: بانک‌ها در  زمینه  پرداخت تسهیلات واقعا کوتاهی کردند و الان هم مجلس و هم دولت با توجه به اعمال قانون‌هایی که پیش بینی شده آرام آرام دارند این‌ها را سر خط آورده اند همچنين باید دولت چهاردهم هم موضوع پرداخت تسهیلات و تخصیص ۲۰ درصد از سهم تسهیلات کل کشور به حوزه مسکن را با جدیت کامل دنبال کند.

وی افزود: در صورتی که‌ دولت چهاردهم طرح نهضت ملی مسکن را دنبال کند و واحدهای مسکونی را به همین افرادی که ثبت نام کردند تحویل دهد رکورد بسیاری خوبی را در حوزه مسکن شاهد خواهیم بود.

شاکری گفت: امیدواریم که دولت  جدید به  این تعهدات جامه عمل بپوشاند و اگر این اتفاق بیفتد یک رکورد بی نظیری زده شده و بازار مسکن از التهاب خارج می‌شود.

خبرنگار:محبوبه کباری 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.