سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالان عرصه فناوری اطلاعات در قم تجلیل شدند

در آستانه روز ملی فناوری اطلاعات از ۲۰ فعال عرصه فن آوری و پیشکسوتان این عرصه در استان قم تجلیل شد.

عبدالحمید محمدی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان قم در مراسمی که با حضور فعالان عرصه فناوری در سالن شهر آفتاب قم برگزار شد نظام صنفی رایانه‌ای را بزرگ‌ترین سازمان مردم نهاد در حوزه فناوری و اطلاعات دانست و گفت: این سازمان، تنظیم کننده مناسبات بخش‌های دولتی و خصوصی است.

وی تحول در بهره‌وری از حوزه اقتصاد دیجیتال و تأثیر آن بر شکوفایی اقتصادی را موثر دانست و افزود: تقویت فناوری اطلاعات به عنوان مرحله‌ای از توسعه یافتگی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

نائب رئیس سازمان نصر کشور هم همزمانی شروع فعالیت مجلس شورای اسلامی و دولت چهاردهم و ابلاغ برنامه هفتم را فرصت مناسبی برای بهره‌گیری از زمان و حرکت همسوی دو قوه برای رسیدن به اهداف پیش رو در حوزه فن آوری اطلاعات دانست.

 محمد اطرج توجه به فناوری اطلاعات به ویژه در حوزه سرمایه انسانی را از محوری‌ترین موضوعات مورد توجه در برنامه هفتم دانست و گفت: آموزش ۵۰۰ هزار نفر از برنامه‌های پیش بینی شده در یک دوره ۵ ساله است که هر استان باید تلاش کند تا سهم خوبی در این حوزه داشته باشد.

وی ارتقاء سهم اقتصاد دیجیتال کشور از ۷ و نیم درصد به ۱۵ درصد در یک دوره ۵ ساله را از دیگر برنامه‌های تعریف شده برای دولت برشمرد و افزود: برای افزایش تولید راهی جز ورود به عرصه فن آوری نیست.

 سلطانی معاون فناوری و اطلاعات استانداری قم هم با اشاره به برگزاری انتخابات اسفندماه به صورت تمام الکترونیک در استان گفت: با وجود توان بسیار بالای قم در حوزه فناوری و اطلاعات، همچنان جای کار فراوان در بخش‌های دولتی و خصوصی وجود دارد.

فردا ۲۲ تیرماه، زاد روز محمدبن موسی خوارزمی در تقویم رسمی کشور به نام روز ملی فناوری اطلاعات نامگذاری شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.