سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصیه‌های پلیس راهور به عزاداران حسینی

سرهنگ خوشوقت برخی از مهم ترین موارد برای پیشگیری از سوانح رانندگی در ایام محرم را تشریح و بر رعایت آن‌ها از سوی شهروندان و مسئولان هیئت‌ها تاکید کرد.

سرهنگ اسماعیل خوشوقت با تاکید بر همکاری هیئت‌های عزاداری در امور انتظام بخشی و ساعات اجرای محدودیت‌های ترافیکی گفت: در صورت صدور مجور برای نصب داربست‌ها و ایجاد ایستگاه‌های صلواتی، به‌گونه‌ای اقدام شود که با کم ترین اشغال سطح خیابان و پیاده‌روها، مشکلات ترافیکی برای عابرین، عزاداران و وسایل نقلیه ایجاد نشود.

وی یا اشاره به اینکه اغلب عزاداران ملبس به لباس تیره می‌باشند از مسئولان دسته‌ها و هئیت‌ها خواست، حتما هنگام عبور از عرض معابر احتیاط بیشتری داشته و در حرکت شبانه دسته‌های عزاداری نیز در قسمت ابتدا، انتها و کنار محل عبور عزاداران در قسمت سواره رو از همیاران محرم با تابلوی هشدار دهنده و پرچم استفاده کنند تا عزاداران در معرض برخورد با وسایل نقلیه عبوری قرار نگیرند.

رئیس پلیس راهور کرمان به شهروندان توصیه کرد: برای تردد‌ها از خودروی سواری و اتوبوس‌های پیش‌بینی شده استفاده و از سوار شدن در قسمت بار وانت‌ها و کامیون و روی سپر اتومبیل‌ها خودداری کنند.

وی با تاکید بر رعایت محدودیت‌های ترافیکی در محل عزاداری و تجمع هیئت‌ها به رانندگان وسایل نقلیه نیز توصیه کرد: از سلامت فنی وسایل نقلیه و سالم بودن چراغ‌های خودروی خود مطمئن شده و ضمن به همراه داشتن مدارک خودرو و بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر از رعایت مقررات عبور و مرور و همچنین حفظ شعائر اسلامی و حرمت این ماه نیز غافل نشوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.