سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«پرواز در مه» روایتی از حادثه ۳۰ اردیبهشت به‌زودی پخش می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پخش مستند «پرواز در مه» ساخته مجتبی امینی از رسانه ملی خبر داد.

محمدمهدی اسماعیلی فرهنگ و ارشاد اسلامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «منتظریم این بار خداوند ابراهیم را از میان کوهستان به ما برگرداند» این حرف زبان حال آن شب طولانی و غم‌انگیز است که مبدا تغییر تاریخ سیاسی کشور شد؛ اکنون مستند پرواز در مه روایتی از حادثه غم‌انگیز ۳۰ اردیبهشت است که به زودی از رسانه ملی پخش می‌شود و ناگفته‌های آن شب تلخ را به تصویر می‌کشد.

همچنین مجتبی امینی، سازنده مستند «پرواز در مه» پیرامون این اثر به یکی از خبرگزاری‌ها گفته است: مستند «پرواز در مه» روایتی از آخرین سفر و ماموریت رئیس جمهور شهید ما است که در سفر تبریز به شهادت رسیدند. روایت مستند به صورت جامع و با جزئیات، ابتدای سفر شهید رئیسی تا حادثه شهادتش را شامل می‌شود. در پایان نیز استقبال بی‌نظیر مردم در شهرهای مختلف و تشییع پیکر شهدای خدمت و رساندن تابوت مطهر آن‌ها در جوار حرم امام رضا(ع) به نمایش در می‌آید.

گفتنی است که آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.