سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقشه راه اقتصاد دانش بنیان لرستان تدوین می‌شود

استاندار لرستان گفت: نقشه راه اقتصاد دانش بنیان استان تدوین می‌شود.

 ابوطالب شفقت بیست و یکم تیرماه در نشست هم اندیشی با فناوران استان، عنوان کرد: برای تدوین نقشه راه اقتصاد دانش بنیان استان می‌بایست بر اساس ظرفیت‌های موجود در استان از جمله نیروی انسانی و مواد خام و داشته‌های استان با محورین معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و رئیس پارک علم و فناوری استان برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به موضوع اشتغال به عنوان یکی از اولویت‌های مهم استان، اظهار کرد: اشتغال در نتیجه‌ی تبدیل ظرفیت‌های اقتصادی به قابلیت و قدرت حاصل می‌شود و در این راه باید سهم اقتصاد دانش بنیان در استان ویژه باشد.

استاندار تصریح کرد: تجمیع محصولات تولیدی و ایجاد بازار پردرآمد با اقتصاد دانش بنیان منجر به اشتغال، کاهش بیکاری و تولید ثروت در استان می‌شود که همان مسیر توسعه است.

شفقت تأکید کرد: الزامات دسترسی به نقشه راه اقتصاد دانش بنیان استان نیز باید مشخص شود.

وی گفت: تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف هستند نهایتا تا سوم مرداد ماه آینده نقش دستگاه تحت مدیریت خود در توسعه‌ی شرکت‌های دانش بنیان و فناوری را تدوین و به دفتر معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان ارسال کنند.

استاندار ادامه داد: تمامی مدیران باید در این خصوص اقدام کنند و حتی اگر نمی‌توانند نقشی در کمک به فناوری داشته باشند باید کتبا اعلام کنند.

شفقت افزود: سازمان برنامه و بودجه می‌بایست برنامه‌ی خود برای حمایت از تولید دانش بنیان را تدوین و اعلام کند.

وی همچنین بر پیگیری و رفع مشکلات شرکت‌های تولیدی دانش بنیان تأکید کرد و گفت: متولیان شرکت‌های دانش بنیان انتظارات و مطالبات خود را از طریق پارک علم و فناوری اعلام کنند تا در کارگروه‌های تخصصی با حضور مدیران دستگاه‌های ذیربط پیگیری و مرتفع شوند.

استاندار گفت: ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان فعال استان به دستگاه‌های اجرایی معرفی شوند تا دستگاه‌ها بتوانند بخشی از نیاز‌های خود را از این شرکت‌ها تأمین کنند.

شفقت در پایان ابراز کرد: استان لرستان یک استان مستعد است و می‌بایست با کمک جوانان تحصیل کرده استعداد‌های آن شکوفا شوند.

در این جلسه متولیان شرکت‌های دانش بنیان استان انتظارات، مشکلات و مطالبات خود را مطرح کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیر کل سرمایه گذاری و اشتغال استانداری، رئیس پارک علم و فناوری استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط نیز در این جلسه حضور داشتند.

 

برچسب ها: استانداری ، لرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.