سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

اختصاص ارز ترجیهی برای واردات برنج ضرورت ندارد

مهاجر گفت: در راستای حمایت از تولید کنندگان برنج داخلی، اختصاص ارز ترجیهی برای واردات این محصول ضرورت ندارد.

علیرضا مهاجر روز پنجشنبه در آیین اولین برداشت برنج از شالیزارهای بابل اظهار کرد: واردات برنج با ارز ترجیهی توان رقابت را از تولیدکنندگان داخلی خواهد گرفت.

وی ادامه داد: سیاست ما حمایت از تولید کنندگان داخلی است و برای تحقق این مهم باید تخصیص ارز ترجیهی برای واردات برنج حذف شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد محصول تولیدی در بخش کشاورزی بهتر از نمونه خارجی آن است، ادامه داد: اما واردات این محصولات با ارز ترجیهی که نصف قیمت داخلی تمام است به ضرر تولیدکننده تمام می شود.

مهاجر اضافه کرد: در بخش صنعت هر وارداتی که انجام می شود با ارز آزاد و حتی تعرفه هم به آن اضافه می شود که این امر در محصولات کشاورزی برعکس است.

وی گفت: در ابتدای دولت سیزدهم خرید گندم در کشور ۴.۵ میلیون تن بود که این امر در سال گذشته به ۱۰.۵ میلیون تن رسید و در سال جاری کشور در تولید گندم خودکفا شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که در ابتدای دولت سیزدهم تولید برنج در کشور یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن بود، اضافه کرد: در سال گذشته تولید این محصول به ۲.۵ میلیون تن رسیده که این میزان در سال جاری هم افزایش خواهد یافت.

این مقام مسوول تصریح کرد: با برنامه های اجرا شده در سه سال اخیر در بخش های مختلف کشاورزی افزایش تولید داشتیم که این رویه در سال جاری هم ادامه دار خواهد بود.

برداشت مکانیزه برنج از رقم طارم در فصل زراعی جاری امروز با حضور استاندار مازندران و معاون وزیر جهاد کشاورزی در بابل آغاز شد.

آیین شکرگزاری برداشت برنج جدید مازندران با ورود کمباین ویژه شالیزاری به زمین سه هکتاری یکی از کشاورزان روستای شریعت کلای بابل برگزار شد.

برنجکاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است. مازندران با تولید بیش از یک میلیون برنج سفید، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می کند.

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، برنج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.