سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پساب منبع آبی پایدار و ارزان برای صنایع استان یزد

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: یکی از مهمترین منابع آبی پایدار و ارزان در استان پساب است.

محمد فاتحی قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان یزد در میز گرد رسانه‌ای با موضوع بازتخصیص اظهار داشت: تا زمانی که جوامع بشری حضور دارند پساب هم وجود دارد به همین دلیل جزو منابع آب‌های غیر متعارف پایدار به حساب می‌آید.

فاتحی همچنین ابراز کرد: پساب هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ پایداری اجتماعی و امنیتی نسبت به آب انتقالی از دریا مهمتر است.

احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب در شهرک صنعتی

طیبه سلیمی معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد در ادامه گفت: در ۶ شهرک صنعتی و یک ناحیه صنعتی (مجموع ۷) تصفیه خانه فاضلاب با مجموع ظرفیت ۷۱۰۰ مترمکعب برشبانه روز احداث شده و به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به تعداد واحد‌های متصل شده پساب به میزان حدود ۴۰ لیتر برثانیه تولید می‌شود که این عدد در افق طرح و درصورت بهره برداری کامل تصفیه خانه‌های ایجادشده به ۸۲ لیتر برثانیه خواهد رسید.

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد خاطر نشان کرد: پساب موجود حال حاضر (۴۰ لیتر برثانیه) هم اکنون به مصرف فضای سبز شهرک‌های صنعتی می‌رسد و در صورت وجود متقاضی استفاده از پساب، شرکت شهرک‌های صنعتی همکاری لازم را با واحد متقاضی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه قسمت دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی یزد با ظرفیت ۴ هزار ۵۰۰ متر مکعب در حال اجرا می‌باشد، گفت: همچنین طراحی تصفیه خانه فاضلاب برای ۴ شهرک و ناحیه صنعتی دیگر با مجموع ظرفیت۱۸۰۰ متر مکعب بر شبانه روز در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی قرار گرفته است که ظرفیت تولید پساب حاصل از آن حدود ۲۰ لیتر برثانیه خواهد بود.

توصیه اتاق بازرگانی به بهره وری آب

احمد عشقان ملک رئیس کمیسیون آب و انرژی اتاق بازرگانی یزد با بیان اینکه این اتاق نقش مشاور و راهنمایی کننده به شرکت‌ها در بهره وری و مدیریت مصرف آب را دارد، گفت: توان تولید انرژی‌هایی مانند گاز و برق در کشور وجود دارد، ولی آب را نمی‌توان تولید کرد. به همین دلیل تمامی شرکت‌ها و صنایع باید در بهره وری و مدیریت مصرف آب تلاش کنند.

وی افزود: ۷۰ درصد از بخار آب خروجی بسیاری از واحد‌های تولیدی، مجدد به چرخه استفاده باز می‌گردد.

بازار آب طرحی در راستای بهره وری آب

عباس فقیه خراسانی مسئول کارگزار بازار آب یزد گفت: بازار آب یک طرح خلاقانه و نوع آورانه است که به صورت پایلوت در دشت یزد اردکان در حال اجرا است.
وی افزود: در صورت موفقیت بازار آب در این دشت، آماده اجرای سراسری این طرح در کل دشت‌های استان هستیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.