سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسیج ظرفیت‌های دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان برای خدمت رسانی به زائران اربعین پاکستانی

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه پیام نور استان با بسیج تمامی ظرفیت‌ها و امکانات خود، با ارائه خدمات فرهنگی در زمینه پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین (ع)، ارادات خود را به آستان اهل بیت نشان خواهد داد.

دکتر ابوالفضل توسلی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی میرجاوه و زائر سرای امام رضا (ع) در نقطه صفر مرزی در دیداری که با مرتضی لشگری پور مدیر پایانه مرزی میرجاوه داشت از برپایی ۲ موکب برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در مرز‌های میرجاوه و زائر سرای امام رضا (ع) زاهدان خبر داد  و گفت : دانشگاه پیام نور استان با تمام توان پای کار امام حسین (ع) بوده و در زمینه پذیرایی از زائران اربعین حسینی اعلام آمادگی می‌کند.

وی افزود : این دانشگاه خود را خادم برای خدمت به زائران اباعبدالله در نقطه صفر مرز میرجاوه و همچنین در زائرسرای امام رضا (ع) زاهدان می‌داند و این خادمی را با برپایی یک موکب در این مکان‌ها به منصه ظهور خواهیم رساند.

وی ضمن بازدید از پایانه مرزی میرجاوه، گمرک، مرزبانی و اکیپ‌های بهداشت و درمان، دستگاه‌های ایکس ری مسافران، تجهیزات و امکانات فراهم شده جهت استقبال از زائران پاکستانی اربعین در زائرسرای امام رضا (ع) میرجاوه، بیان کرد: با تعامل، همراهی و مشارکت فعالان فرهنگی و حضور موثر جامعه دانشگاهی پیام نور استان می‌توانیم خدمات شایسته‌ای به زائران اربعین ارائه دهیم.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی بویژه در بحث جهاد تبیین پیرامون معرفی نخستین قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین (ع) به زائران پاکستانی به عنوان سفیران فرهنگی بویژه کودکان و نوجوانان پاکستانی و انتقال ارزش‌های اربعین و معارف حسینی از جمله اقدامات در دستور کار این دانشگاه خواهد بود.

وی ادامه داد: این روز‌ها مرز میرجاوه میزبان زائران پاکستانی امام حسین (ع) از آن سوی مرزهاست که برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین و زیارت مرقد مطهر اباعبدالله الحسین (ع) از طریق مرز میرجاوه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می‌شوند، باید از این ظرفیت برای معرفی «اندیشکده ۲۵ محرم، تجلی قیام مردم سیستان برای انتقال پیام نهضت عاشورا» که تحت حمایت پوشش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان تاسیس شده، بهره برد.

میرجاوه دروازه شرقی ورود زائران پاکستانی

مدیر پایانه مرزی میرجاوه هم ضمن خوشامدگویی به رئیس دانشگاه پیام نور استان و معاونان دانشگاه با بیان اینکه این پایانه در طول سال شاهد ورود زائران پاکستانی برای زیارت عتبات عالیات است، افزود: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) زائران پاکستانی اعزامی به کربلای معلی از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده تا پس از زیارت عتبات عالیات مشهد و قم راهی کربلای معلی شوند.

مرتضی لشگری پور اظهار کرد: زیرساخت‌های پایانه مرزی، طرح توسعه سالن مسافری جهت تسهیل در ورود زائران و همچنین ایمن سازی محور‌های مواصلاتی انجام شده و همه دستگاه‌ها با بسیج تمام امکانات خدمات لازم را به زوار پاکستانی ارائه می‌کنند.

وی گفت: میرجاوه دروازه شرقی ورود زائران پاکستانی بوده و سال گذشته حدود ۳۲ هزار زائر از گذرگاه‌های میرجاوه و ریمدان وارد سیستان و بلوچستان شدند که این تعداد امسال در پنج روز اخیر با ورود حدود ۵۵ دستگاه اتوبوس مواجه بوده است.

مدیر پایانه مرزی میرجاوه ادامه داد: برای قیام ۲۵ محرم که موضوعی ملی بوده نیز با توجه به اینکه این منطقه به صورت مداوم پذیرای زائر و توریسم است ظرفیت خوبی دارد تا در این زمینه پس از کسب تاییدیه‌های لازم، ورود و از زیرساخت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این جهت بهره برد.

در ادامه نیز رضایی مسوول زائر سرای امام رضا (ع) میرجاوه با بیان اینکه این زائرسرا توسط آستان قدس رضوی ساخته شده است، گفت: این مجتمع که در زمینی به مساحت ۶۰ هزار مترمربع و با ۵۱۰۰ مترمربع زیربنا ساخته شده، که دارای بهترین امکانات خدماتی و رفاهی بوده و با وجود مهمانسرا مختص بانوان و آقایان، آشپزخانه، چشمه بهداشتی، نمازخانه و اورژانس در حال ارائه خدمات با زائران پاکستانی است.

وی افزود: با ورود جامعه دانشگاهی و با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان می‌تواند دروازه شرقی ورودی زائران در ایام مختلف سال است می‌تواند از این ظرفیت بکارگیری کند چرا که هر زائر یک سفیر فرهنگی برای انتقال فرهنگ غنی کشور ما به آنسوی مرز‌ها به شمار می‌رود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.