سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرحله دوم آزمون سراسری در قم آغاز شد

مرحله دوم آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها با رقابت نزدیک به ۱۶ هزار داوطلب ورود به دانشگاه در قم آغاز شد.

داوطلبان قمی گروه‌های آزمایشی ریاضی و علوم انسانی صبح امروز، پنج شنبه ۲۱ تیر و همزمان با سراسر کشور، به سوالات مرحله دوم آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پاسخ دادند.

آزمون سراسری گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی هم عصر امروز برگزار می‌شود و صبح فردا داوطلبان رشته علوم تجربی در مرحله دوم آزمون سراسری شرکت می‌کنند.

نماینده سازمان سنجش در استان قم گفت: ۱۵ هزار و ۷۸۹ داوطلب زن و مرد قمی در این پنج گروه آزمایشی و در پنج حوزه امتحانی با یکدیگر رقابت می‌کنند که از این تعداد، ۹ هزار و ۷۱۲ نفر یعنی ۶۲ درصد شرکت کنندگان زن و ۶ هزار و ۷۷ نفر که معادل ۳۸ درصد شرکت کنندگان، مرد هستند.

عباس حبیب زاده افزود: در گروه آزمایشی ریاضی از مجموع ٢ هزار و ۱۴۹ داوطلب ۶۷۹ نفر زن و یک‌هزار ۴۷۰ نفر مرد، در گروه آزمایشی تجربی از مجموع هفت‌هزار و ۳۹۵ داوطلب چهار هزار و ۹۰۵ نفر زن و ٢ هزار و ۴۹۰ نفر مرد و در گروه آزمایشی انسانی از مجموع چهار هزار و ۴۰۱ داوطلب ۲ هزار و ۸۰۹ نفر زن و یک هزار و ۵۹۲ نفر مرد هستند.

به گفته نماینده سازمان سنجش در استان قم ۷۳۵ داوطلب هم گروه آزمایشی هنر حضور دارند که ۵۳۲ نفر زن و ۲۰۳ نفر مرد هستند و در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی از مجموع یک‌هزار و ۱۰۹ داوطلب ۷۸۷ نفر زن و ۳۲۲ نفر مرد در این مرحله از آزمون شرکت کردند.

حبیب‌زاده اضافه کرد: مرحله دوم آزمون سراسری امسال در دانشگاه‌های قم، مفید، شهاب دانش، آزاد و پیام نور برگزار می‌شود.

وی افزود در مقایسه با نوبت اول که در اردیبهشت ماه برگزار شد تعداد داوطلبان ۲ هزار نفر کاهش یافته است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.