سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث اولین شهرک زیست فناورانه در اردبیل

استاندار اردبیل از احداث اولین شهرک تخصصی زیست فناورانه در اردبیل خبر داد.

سید حامد عاملی در مراسم آغاز عملیات احداث شهرک تخصصی سبک و کار فناورانه در اردبیل گفت: این شهرک در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار و در منطقه کورائیم اردبیل احداث و در اختیار فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورمحور قرار می‌گیرد.
استاندار اردبیل افزود: تلاش می‌کنیم تا زیرساخت لازم را در این شهرک برای فعالان این حوزه مهیا کنیم که قطعا تا یک ماه آینده تأمین آب، برق و ارتباطات در این شهرک مهیا خواهد شد.
به گفته او، ۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فعال حوزه فناور در این شهرک مستقر شده و فرصت اشتغال یک‌هزار نفر در قالب این شهرک فراهم می‌آید.
عاملی افزود: ۹۰ درصد محصولات تولیدی این شهرک در بخش کشاورزی، صنایع تبدیلی و بهداشتی، دارویی و درمانی صادرات محور خواهد بود که این خود فرصت ارزآوری بیشتری را مهیا می‌کند.
او ضرورت توجه به توسعه کسب و کار فناورانه را در ابعاد مختلف یادآور شد و گفت: پارک علم و فناوری اقدامات حمایتی خوبی را از شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌های فعال در این حوزه مهیا کرده که همچنان این روند حمایتی ادامه خواهد داشت.
استاندار اردبیل در ادامه افزود: با راه‌اندازی شهرک کسب و کار فناورانه و همچنین کارخانه فناوری و نوآوری استان می‌توانیم پشتیبانی‌های لازم را از فعالان این حوزه به ویژه جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی داشته باشیم.
عاملی به توانمندی‌های استان در این بخش اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه استان اردبیل ظرفیت‌های بی‌نظیری را در بخش کشاورزی، صنایع بسته‌بندی و تولید محصولات دانش‌بنیان در حوزه دارویی و پزشکی دارد، قطعا راه‌اندازی این شهرک می‌تواند به حضور مجموعه‌های فعال در این بخش کمک کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.