سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استان یزد پیشتاز در نصب کنتور‌های هوشمند صنعتی در کشور

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد، از پیشتازی استان یزد در نصب کنتور‌های صنعتی در کشور خبر داد.

جواد محجوبی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در نشست با اصحاب رسانه شهرستان میبد که در راستای رویداد آبی این شهرستان و با رویکرد مدیریت مصرف آب برگزار شد، گفت: بیش از ۸۱ درصد از چاه‌های صنعتی استان یزد به کنتور هوشمند مجهز هستند که این عدد در کشور بی نظیر است. 

وی افزود: در شهرستان میبد هم ۹۰ درصد از چاه‌های کشاورزی و ۸۸ درصد از چاه‌های صنعتی به کنتور هوشمند تجهیز شده اند. 

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه اقدامات حفاظتی اداره منابع آب منطقه شمالی در راستای جلوگیری از افت منابع آب زیرزمینی در حال اجرا است، خاطر نشان کرد: از جمله اقدامات حفاظتی در سال گذشته ۷ مورد پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه‌های غیر مجاز، ۱۴ مورد شناسایی تخلفات و انجام اقدامات حفاظتی بوده است. 

محجوبی گفت: ۱۸ مورد پلمب و قطع چاه‌ها و ۳ مورد شناسایی و توقف دستگاه‌های حفاری غیر مجاز از دیگر اقدامات حفاظتی اداره منابع آب منطقه شمالی است. 

رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد به لایروبی مسیل‌ها و رودخانه‌های این شهرستان اشاره کرد و افزود: جاده درین میبد و مزرعه امین آباد این شهرستان با حجم بیش از ۱۴ هزار متر مکعب لایروبی شده است. 

محجوبی در پایان بیان کرد: دشت یزد-اردکان در سال ۱۳۴۵ تا به امروز به عنوان دشت ممنوعه شناخته می‌شود و با بارندگی‌های مطلوب سال جاری، این دشت از این وضعیت رهایی پیدا نخواهد کرد و باید سیاست‌ها و اقدامات در راستای سازگاری با کم آبی باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.