سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در قالب طرح شهید بابایی بنیاد ملی نخبگان؛

دومین جایزه سالانه هوش مصنوعی ایران با حضور ۱۰۰ استارتاپ آغاز شد

رویداد دومین جایزه سالانه هوش مصنوعی ایران با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و مشارکت بیش از ۱۰۰ استارتاپ آغاز به کار کرد.

 آیین افتتاحیه جایزه هوش مصنوعی ایران (IAAA) با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری امروز چهارشنبه (۲۰ تیرماه) با حضور بیش از ۱۰۰ استارتاپ برگزار شد.

در افتتاحیه این رویداد شقایق حق جوی جوانمرد رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی، سیدمحمد مهدوی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، جمعی از فعالان فناور، دانشگاهیان و علاقمندان حوزه هوش مصنوعی حضور داشتند.

ایمان کریمی دبیر جایزه سالانه هوش مصنوعی ایران در خصوص اهمیت هوش مصنوعی گفت: امروز به نظر می‌رسد هوش مصنوعی به جایگاه فناوری هسته‌ای رسیده است و کشور‌هایی که به این دانش دسترسی پیدا کنند می‌توانند آینده دنیا را رقم بزنند.

جایزه سالانه هوش مصنوعی ایران (iAAA)، مسابقه‌ای از سری مسابقات مساله‌محور بنیاد ملی نخبگان در قالب طرح شهید بابایی است که با هدف آموزش علاقمندان به این فناوری و پرورش این افراد در کشور، به دو شکل حضوری و غیرحضوری، آموزش‌های لازم را به علاقه‌مندان ارائه دهد و در نهایت با طرح موضوعات جدی صنعت در حوزه هوش مصنوعی، علاوه بر پیشبرد اهداف مسابقه، چندین مسئله واقعی را رفع کند.

این مسابقه توسط آکادمی دیپ نکس ستاد علوم شناختی، آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و بنیاد ملی نخبگان برگزار شده و در فرآیند برگزاری آن، شرکت کنندگان با استفاده از آموزش‌های غیرحضوری، سرفصل‌های کاربردی هوش مصنوعی و ماشین‌لرنینگ را فرا گرفته و به صورت تعاملی روی یک مساله واحد کار خواهند کرد؛ افراد و گروه‌های شرکت کننده می‌توانند از فرصت قرار گرفتن در بین رتبه‌های برتر و سهیم شدن در جایزه بزرگ مسابقه به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان برخوردار شوند.

شرکت کنندگان پس از بعد از یک دوره حدود سه ماهه آموزش و تعامل همراه با تمرین و پروژه‌های عملی ۳ ماه فرصت دارند که بر روی چالش مسابقه کار کرده و نتیجه را به صورت مستمر ارائه بدهند.

در این مرحله راهنما‌ها و استادان نیز در کنار شرکت کنندگان هستند تا عملکرد محصول و راه حل آنها را ارتقا دهند بعد از پایان مهلت حل مسئله، تمامی شرکت کنندگان در مرحله عملی مورد ازربایی قرار گرفته و در انتها وارد مرحله داوری می‌شوند دراین مسیر، تیم‌ها بر اساس شاخص‌های مختلف امتیاز مشخصی دریافت می‌کند و نتیجه نهایی توسط داوران اعلام خواهد شد.

از مزایای شرکت در این رویداد می‌توان به فرصت کسب جایزه ۶۰۰ میلیون تومانی، امکان استخدام افراد و تیم‌های برتر، امکان سرمایه گذاری روی تیم‌های برگزیده، توسعه مهارت‌های نرم و توانایی کار تیمی، تجربه حل مسئله در زمینه هوش مصنوعی، کسب امتیاز نخبگی در قالب طرح شهید بابایی برای سه تیم برتر، ارزیابی پیوسته شرکت کنندگان و ارائه‌ی پروفایل شخصیتی و فنی، گذراندن دوره کارآموزی تحصیلی در یک شرکت دانش بنیان معتبر، اشاره کرد.

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و کاربرد آن در حوزه‌های مختلف، راهبری گروه‌های برتر برای عملیاتی کردن پروژه‌ها و راه اندازی کسب وکار و اعطای گواهینامه معتبر شرکت در دوره از طرف آکادمی و بنیاد ملی نخبگان از دیگر مزایای شرکت در مسابقه ملی هوش مصنوعی است.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.