سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نصرالله: از پزشکیان به خاطر پیام حمایت از مقاومت تشکر می‌کنم

دبیرکل حزب‌الله لبنان برگزاری انتخابات موفق ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت و گفت از رئیس‌جمهور منتخب ایران که «بر استحکام پایه‌های ایران در حمایت از مقاومت صحه گذاشت، تقدیر و تشکر می‌کنم».

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر چهارشنبه و در مراسم بزرگداشت فرمانده شهید محمد نعمه ناصر معروف به «ابونعمه» در مجتمع امام مجتبی(ع) در ضاحیه جنوبی بیروت سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود به خانواده‌های شهدایی که طی هفته‌های گذشته به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند، تبریک و تسلیت گفت و تصریح کرد: شهدای طوفان الاقصی از بارزترین و عالی‌ترین مصادیق شهادت در راه خدا هستند زیرا در نبرد حقیقت آشکار می‌جنگند که در آن جای هیچ شک و یا شبه‌ای وجود ندارد. شهدای ما همگی شهیدان راه خدا و شهدای سرافراز و عزت و شرف هستند.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه به ویژگی‌های شخصیتی شهید حاج ابونعمه، فرمانده برجسته مقاومت لبنان که هفته گذشته در حملات ارتش رژیم اشغالگر به جنوب لبنان به شهادت رسید، اشاره کرد و گفت: شهید ابونعمه در عنفوان جوانی راه مقاومت را انتخاب کرد. ابونعمه یک مجاهد، اسیر، رزمنده و فرمانده بود که ۲ بار مجروح و در نهایت عاقبت بخیر شد.

سید حسن نصرالله همچنین گفت: شهید ابونعمه در زمانی که داعش بسیاری از سرزمین‌های عراق را تحت کنترل خود درآورد، برای جنگ با داعش در سوریه حاضر شد، شهید سلیمانی نزد ما آمد و خواستار عزیمت فرماندهانی برای رهبری عملیات علیه داعش در عراق شد و شهید ابونعمه نیز در میان آن‌ها بود.با ورود به نبرد طوفان الاقصی، اهدافمان را محقق کردیم.

با ورود به نبرد طوفان الاقصی، اهدافمان را محقق کردیم

او با بیان اینکه توقف جنگ در غزه تنها راه توقف جنگ در جبهه شمالی است، خاطرنشان کرد: فشار مستمر از محور لبنان به این دلیل است که دشمن بفهمد آتش‌بس در غزه مرتبط با توقف نبرد در شمال فلسطین است و هدف ما خسته کردن دشمن و سلب فرصت حل و فصل نبرد در غزه از اوست.

سید حسن نصرالله با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی تلفات خود را در محور شمالی مخفی می‌کند، افزود: با ورود به نبرد طوفان الاقصی، اهدافمان را محقق کردیم و دشمن به تحقق این اهداف اذعان کرد. ما توانستیم بخش بزرگی از توانایی‌ها و نیرو‌های دشمن را به خود مشغول کنیم و آنها را از پیروزی در جنگ غزه باز داریم.

دبیرکل حزب‌الله خطاب به کشور‌های غربی گفت: کسانی که از بیرون و داخل تحولات فلسطین اشغالی را دنبال می‌کنند، به خوبی می‌دانند که توقف جنگ در غزه تنها راه توقف جنگ در شمال است.

او گفت: دشمن حتی از فکر ورود حزب‌الله به الجلیل به وحشت افتاده و همین مسئله باعث شد ارتش رژیم صهیونیستی نیرو‌های خود را افزایش دهند که البته این مساله باعث فرسودگی توان آنها شده است.

حمله به لبنان را تحمل نخواهیم کرد

سید حسن نصرالله با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی درباره جنگ علیه لبنان گفت: اگر این رژیم بخواهد به لبنان حمله کند، ما تحمل نخواهیم کرد و از مردم، حیثیت و سرزمین خود دفاع خواهیم کرد. راه این نبرد راه پیروزی است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: تمام آنچه در غزه جریان دارد، دلیلی بر شکست رژیم اسرائیل است و این شکست، جنگ و تجاوز آن را تاکنون به شکست کشانده است.

او تصریح کرد: جنبش حماس از طرف خود و تمام محور مقاومت مذاکره می‌کند؛ آنچه حماس بپذیرد همه ما می‌پذیریم؛ این نبرد، نبرد آنهاست.

سید حسن نصرالله گفت: ما خواستار هماهنگی جنبش حماس با ما درباره مذاکرات نشده‌ایم، ما تمام تصمیمات حماس را تأیید کرده و تا آخر با آن همراه هستیم.

دبیرکل حزب‌الله اضافه کرد: ما در برابر نسل جدیدی از سران جنایتکار اسرائیلی قرار داریم که آماده هستند در راه ماندن خود در قدرت همه چیز را فدا کنند.

او تصریح کرد: عملیات‌های ما دشمن را در جبهه شمال مشغول کرده و عملاً هزار نظامی اسرائیلی مجبور به ماندن در آنجا شده‌اند. دشمن اسرائیلی پس از ۱۰ ماه جنگ جز شکست دستاوردی نداشته است.

سید حسن نصرالله گفت نتانیاهو نمی‌داند چه می‌گوید و اصرار او بر حمله زمینی به رفح اقرار به شکست و عدم تحقق پیروزی در این جنگ است.

از پزشکیان به خاطر پیام حمایت از مقاومت تشکر می‌کنم

او در ادامه بار دیگر برگزاری انتخابات موفق ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت و افزود: بار دیگر از «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب ایران به خاطر پیام و مواضع سیاسی او که بر استحکام پایه‌های ایران در حمایت از مقاومت صحه گذاشت، تقدیر و تشکر می‌کنم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.