سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخبر:

شهید امیرعبداللهیان و همکارانش دستاورد‌های درخشانی را با مدیریت شهید رئیسی محقق کردند

نمایشگاه «یک هزار و بیست روز تلاش جهادی: فراز‌هایی از دستاوردهای سیاست خارجی دولت سیزدهم در ۱۰۲۰ روز» گشایش یافت.

نمایشگاه «یک هزار و بیست روز تلاش جهادی: فراز‌هایی از دستاوردهای سیاست خارجی دولت سیزدهم در ۱۰۲۰ روز» امروز چهارشنبه با حضور محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه، خانواده شهید امیرعبداللهیان و جمعی از مسئولان و مدیران دولت و دستگاه دیپلماسی در محل تالار ملل این وزارتخانه گشایش یافت.

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در آیین افتتاح این نمایشگاه، ضمن اشاره به اهداف و رئوس اصلی رویکرد سیاست خارجی دولت سیزدهم، به تبیین نقش و جایگاه بی بدیل شهیدان دکتر رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان در پیشبرد اهداف سیاست خارجی و دستاورد‌های دستگاه دیپلماسی در دوره وزارت ایشان به خصوص در عرصه دیپلماسی چندجانبه و مذاکرات رفع تحریم‌ها پرداخت.

علی باقری عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگهای و گروه بریکس را یکی از جلوه‌های دیپلماسی فعال وزارت امور خارجه در حوزه چند جانبه و بین المللی توصیف و نسبت به تداوم این دستاورد‌ها در دولت منتخب ابراز امیدواری کرد.

در ادامه این مراسم محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری با گرامیداشت یاد و خاطره دولتمردان عزیز و بزرگی همچون شهید آیت الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان که جزو شخصیت‌های کم نظیر یا بی نظیر بودند، از برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی قدردانی کرد و به بیان ویژگی‌های شخصیتی شهید امیرعبداللهیان پرداخت و ایشان را شخصیتی «مقتدر و نجیب» توصیف کرد.

مخبر همچنین از تلاش‌های مبتکرانه و مجدانه شهید امیرعبداللهیان در تحقق رویکرد دولت شهید رئیسی در عرصه سیاست و روابط خارجی به خصوص در عرصه تقویت روابط با همسایگان، کشور‌های همسو و هم جهت و همچنین عضویت و ایفای نقش فعال در سازمان‌هایی مثل شانگهای و گروه بریکس تمجید کرد و افزود: شخص وزیر شهید و همکاران ایشان در وزارت امور خارجه طی سه سال گذشته عملکرد و دستاورد‌های درخشانی را با مدیریت شهید رئیسی و تلاش‌های شهید امیرعبداللهیان محقق کردند.

مخبر همچنین نقش موثر دستگاه دیپلماسی با مدیریت دکتر امیرعبداللهیان در نمایش اقتدار کشور و تلاش برای حل مشکلات و رفع موانع در عرصه سیاست و روابط خارجی و افزایش تعاملات سیاسی، همچنین تقویت جریان مقاومت و تحقق اهداف عملیات وعده صادق را ستود و گفت مقامات ارشد جبهه مقاومت نیز با تاکید بر این موضوع، ایشان را وزیر خارجه جبهه مقاومت توصیف کردند و رهبر معظم انقلاب نیز از صلابت ایشان در مذاکرات تمجید نمودند.

این مراسم با بازدید سرپرست ریاست جمهوری از بخش‌های نمایشگاه و توضیح دستاورد‌های دستگاه دیپلماسی از سوی تنی چند از دیپلمات‌های جوان وزارت امور خارجه ادامه یافت.

در ابتدای این مراسم که با تلاوت قرآن کریم و ادای احترام به مقام شامخ شهدای خدمت و دستگاه دیپلماسی از سوی سرپرست ریاست جمهوری و سرپرست وزارت امور خارجه و نمایش نماهنگی در گرامیداشت یاد و خاطره شهدای وزرات امور خارجه آغاز شد، ناصر کنعانی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی دستگاه دیپلماسی ضمن خیرمقدم به دکتر مخبر و هیات همراه ایشان، یاد و خاطره شهدای پرواز اردیبهشت را گرامی داشت و به بیان توضیحاتی در مورد تلاش‌های صورت گرفته از سوی بخش‌های مختلف دستگاه دیپلماسی در روند برگزاری این نمایشگاه و بخش‌های مختلف آن پرداخت.

منبع: ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.