سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعزام تیم‌های سلامت مرکز بهداشت همدان به سامانه‌های عرفی عشایر

همزمان با کوچ عشایر به سامانه‌های عرفی شهرستان همدان، با اعزام تیم سلامت از واحد‌های تابعه مرکز بهداشت همدان این افراد از خدمات و مراقبت‌های لازم برخوردار می‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: همزمان با کوچ عشایر به سامانه‌های عرفی شهرستان همدان، این گروه از جمعیت با اعزام تیم سلامت از واحد‌های تابعه مرکز بهداشت همدان از خدمات و مراقبت‌های لازم برخوردار می‌شوند.

ربیع یگانه گفت: هرساله از اواخر اردیبهشت ماه همزمان با کوچ عشایر و پیگیری حضورخانوار‌ها در اقامتگاه‌های دائم و موقت، ارائه خدمات سلامت به گروه‌های هدف انجام می‌شود.

او گفت: امسال نیز طبق برنامه ریزی انجام شده تیم‌های سلامت متشکل از پزشک، ماما، بهورز و کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای به ۲۱ سامانه عرفی مستقر در این شهرستان اعزام می‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: مراقبت‌های بهداشتی درمانی متنوعی از قبیل غربالگری بیماری‌های واگیرو وغیرواگیر، واکسیناسیون، توزیع مکمل‌های دارویی، پایش رشد کودکان زیر شش سال، انجام مراقبت‌های بهداشتی زنان باردار و سایر گروه‌های سنی اعم از جوانان، میانسالان و سالمندان به همراه نظارت بر وضعیت بهداشتی محیط زیست خانوارها، توزیع کلرمادر همراه با آموزش موازین بهداشتی از اهم فعالیت‌های تیم‌های اعزامی است.

ربیع یگانه گفت:تاکنون برنامه‌ی اعزام تیم‌های مراکز خدمات جامع سلامت ابرو، آبشینه، مریانج، شهدا و ارزانفود به سامانه‌های تحت پوشش این مراکز انجام شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.