سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان محیط‌زیست واحد‌های آلاینده در قم را شناسایی کند

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: در شهر قم و اطراف آن واحد‌های آلاینده بسیار زیادی وجود دارد و انتظار است سازمان محیط زیست استان این واحد‌ها را زودتر شناسایی کند.

محمد وحیدنیا گفت: در بحث عوارض آلایندگی در سال گذشته پیگیری‌هایی انجام و اواخر سال مبالغی واریز شد، اما این بخش از مؤلفه درآمد که مستند قانونی در خصوص آن وجود دارد وظیفه‌ای است که باید در حوزه اداره کل محیط زیست و اداره کل مالیاتی اقدام شود.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم افزود: محیط زیست باید اطلاعات و مدارکی در خصوص موارد و واحد‌های آلاینده را جمع‌آوری کرده و پس از تشکیل پرونده، این مستندات را به اداره کل مالیاتی ارجاع دهد و این اداره کل نیز پس از انجام مراحل و در صورتی که رفع آلایندگی نشد عوارض را پیش بینی کرده و طبق شاخص‌های جمعیتی به شهرداری‌ها ابلاغ کند.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با بیان اینکه بخشی از این کار توسط اداره کل محیط زیست انجام شده است، اما رضایت بخش نیست، ادامه داد: در شهر قم و اطراف آن واحد‌های آلاینده بسیار زیادی وجود دارد و انتظار است تا سازمان محیط زیست استان این واحد‌ها را زودتر شناسایی کند تا بتوان منابع لازم را از این محل جذب و مطابق قانون در محل خود هزینه کرد.

وحیدی نیا تصریح کرد: ماده ۴۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده تاکیداتی در این زمینه دارد و دستگاه‌های نظارتی در این خصوص سوال می‌کنند، اما وصولی این محل هنوز به اندازه اهداف مد نظر قانون‌گذار نیست و امید است با توجه به همکاری بیشتر این نهاد‌ها محیط زیستی این کار زودتر به نتیجه برسد.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم اضافه کرد: حوزه آلایندگی یک موضوع تخصصی است و بانک اطلاعات نیز توسط سازمان محیط زیست باید بر اساس معیار‌ها و موارد قانونی مشخص شده تهیه شود.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به اینکه شاید شهرداری در این شناسایی نتواند دخل و تصرف داشته باشد، افزود: از نظر حمایت‌های لجستیکی و سایر موارد معاونت خدمات شهری در جلسات با سازمان محیط زیست در این زمینه اعلام آمادگی کرده است تا در فرایند شناسایی واحد‌های آلاینده مشارکت کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.