سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزاداران در ایام عاشورا و تاسوعا از ذبح دام در معابر عمومی اجتناب کنند

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: شهروندان استان در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی در راستای تامین سلامت عمومی از ذبح دام در معابر عمومی و خیابان‌ها اجتناب کنند.

سید امیدخلیل زاده مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به سنت ذبح دام از سوی هیات‌های عزاداری و برخی از شهروندان در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) و انجام قربانی برای اطعام عزاداران در مساجد و تکایا، ضروری است عزاداران از هرگونه کشتار دام در معابر عمومی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه ذبح دام خارج از کشتارگاه، مخاطره‌ای در انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و تهدید جدی علیه بهداشت عمومی جامعه است، اضافه کرد: تمهیدات لازم برای کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام در این ایام به کار گرفته شده است.

وی ادامه داد: ۹۵ نفر نیروی فنی دامپزشکی در قالب چندین اکیپ نظارتی و بازرسی شرعی و بهداشتی دامپزشکی شامل ۲۱ اکیپ ثابت و ۳۱ اکیپ سیار در سطح استان از ساعت هفت صبح تا ۱۳ ظهر آماده پذیرش دام‌های نذری و قربانی جهت نظارت بر ذبح آنها با رعایت اصول فنی، بهداشتی و شرعی در ایام تاسوعا و عاشورای هستند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در این راستا به شهروندان توصیه می‌شود دام‌های خود را جهت قربانی به کشتارگاه‌های دام در سطح استان منتقل کنند تا با رعایت اصول بهداشتی و تحت کنترل ناظران ذبح بهداشتی و شرعی مستقر در کشتارگاه‌ها ذبح شده و گوشت استحصالی دارای تایید بهداشتی را برای مصرف نذری تحویل بگیرند.

روز‌های دوشنبه و سه شنبه هفته آینده مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.