سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبات نسبی قیمت در بازار کالا‌های اساسی استان همدان

ذخایر استراتژیک کالا‌های اساسی استان همدان در وضعیت عالی و قیمت‌ها در سه ماهه نخست امسال ثبات نسبی داشته و در برخی اقلام هم روند کاهشی گزارش شده است.

استاندار همدان در کارگروه مشترک آرد و نان و ستاد تنظیم بازار استان با تاکید بر تأمین نیاز‌های هیئت‌های مذهبی در روز‌های پیش رو گفت: همراه با عزاداران حسینی شرایط را برای ادای نذورات مردمی فراهم کرده ایم.

علیرضا قاسمی فرزاد ثبات نسبی قیمت‌ها و تعادل در بازار را محصول تأمین کالا‌های اساسی در استان برشمرد و افزود: هیچ کم و کسری در بازار نداریم.

او همچنین با بررسی گزارشی مبنی بر تغییر ساعت کار نانوایی‌ها گفت: وقتی ساعت کاری ما از ۶ صبح آغاز می‌شود باید نان به موقع به دست مردم برسد:

استاندار همدان از مسئولان خواست به همه نانوایی‌ها ابلاغ کنند تا ۵ ونیم صبح نان به دست مردم برسد.

معاون اقتصادی استاندار نیز از اجرای سند روش اجرای نظارت بر بازار خبر داد و گفت: این سند تدوین شده است و به مرور اجرایی می‌شود.

سید مجتبی حسینی با بیان اینکه تعدد بازرسی‌ها موجب نگرانی مردم و واحد‌های صنفی شده بود، افزود: بر اساس این سند فرایند و نوع نظارت در قالب تیم مشترک انجام می‌شود تا هم حقوق مشتریان و هم حقوق اصناف رعایت شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان همدان هم در این نشست با بیان اینکه ذخیره گندم استان ۱۳۲ هزار تن است گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۸۸ تن برنج ایرانی، ۱۹۸ تن برنج هندی، ۳ تن گوشت تنظیم بازاری، ۵۳۵ تن گوساله منجمد، ۲۳۰ تن گوسفندی منجمد و ۳۹۵ تن گوشت گرم و ۳۳۱ تن مرغ در بازار توزیع شده که ضمن تأمین نیاز‌های مردم موجب ثبات قیمت‌ها شده است.

بهراملو گفت: برای ماه محرم وصفر و تامین نیاز هیئت‌ها و نذورات مردمی هم ۱۴۰۰ تن برنج، ۲۱۰ تن شکر، ۳۵۰ تن مرغ و ۱۰۰ تن گوشت منجمد تاکنون به بازار تزریق شده است و در صورت نیاز باز هم به بازار تزریق می‌شود.

مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان همدان هم در گزارشی گفت: تاکنون بیش از ۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان همدان خریداری شده است.

خوانساری با اشاره به ۵۵ مرکز خرید گندم گفت: بیشترین گندم خریداری شده تاکنون مربوط به شهرستان اسداباد با ۲۳ هزار تن گزارش شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.