سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخشی از منابع مالی مورد نیاز راه‌آهن ایلام از محل تهاتر نفت تامین می‌شود

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه بخشی از منابع مالی مورد نیاز راه‌آهن ایلام از محل تهاتر نفت تامین می‌شود، گفت: قرارداد اجرای این پروژه در ۲ قطعه منعقد شده است.

خیرالله خادمی روز چهارشنبه در جریان بازدید از مسیر ایلام - حمیل با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام، اظهار کرد: امروز در راستای بررسی مسیرهای مواصلاتی مرتبط با تردد زوار در ایام اربعین حسینی از مسیر ایلام - حمیل - اسلام آباد - کرمانشاه با حضور رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بازدید خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این بازدید با حضور مسئولان استان‌های ایلام و کرمانشاه مواردی که نیاز است در طول این مسیر، مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت تا در اربعین امسال شاهد ترددی آسان و امن برای زوار باشیم، افزود: جمع بندی‌های لازم و موارد احصا شده ضروری در این بازدید،در وزارت راه و شهرسازی برای ایام اربعین حسینی سال جاری در دستور کار قرار گرفته و پیگیری می‌شود.

خادمی در ادامه با اشاره به موضوع راه آهن ایلام، ابراز کرد: خط ریلی قرار است که از کرمانشاه به سمت اسلام آباد و سپس به سمت ایلام ایجاد شود که امروز از سمت کرمانشاه به اسلام آباد از این خط ریلی بازدید خواهد شد.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه پیشرفیت زیرسازی و زیرساختی خط ریل مسیر کرمانشاه تا اسلام آباد حدود ۸۲ درصد است، افزود: مناقصه ۲ قطعه از مجموع ۸۰ کیلومتر خط آهن در محدوده استان ایلام نیز برگزار و پیمانکار آن نیز مشخص شده است اما موضوع اصلی در بحث عملیات اجرایی راه آهن ایلام، تامین مالی است که باید از سوی سازمان برنامه و بودجه پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه باید منتظر بود که به خط آهن کرمانشاه به سمت اسلام آباد تکمیل شود و ۸۰ کیلومتر بعدی به سمت ایلام آغاز شود، ابراز کرد: در عین حال هم اکنون قراردادهای عملیات اجرایی این خط آهن منعقد شده و دولت هم اقدام خوبی برای آغاز این خط ریلی انجام داد که تامین مالی این محدوده در استان ایلام از محل تهاتر منابع نفتی انجام شود.

خادمی با تاکید بر اینکه عملا پروژه راه آهن ایلام و کرمانشاه یک پروژه ریلی محسوب می‌شود، گفت: امید است که به زودی با تامین منابع مالی، در محدوده جغرافیایی استان ایلام نیز شاهد پیشرفت فیزیکی مناسبی باشیم.

تقویت زیرساخت‌های راه و تامین منابع مالی مورد نیاز این بخش در مجلس پیگیری می‌شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در جریان این بازدید با بیان اینکه بر اساس آمار اعلامی بیش از ۶۰ درصد زوار اربعین حسینی از مرز مهران تردد می کنند، افزود: شرایطی باید فراهم شود که زوار در ایام اربعین سفری امن و راحت داشته باشند.

"محمدرضا رضایی کوچی" با اشاره به ضرورت تقویت تبادلات تجاری با کشور عراق، خاطرنشان کرد: برای دستیابی به این هدف باید جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی کشور و اتصال به شبکه ریلی برای حمل کالا و مسافر مورد توجه قرار گرفته و تقویت شود.

وی افزود: در سال اعتباراتی از سوی برنامه و بودجه برای اربعین در نظر گرفته می‌شود و طبیعی است که این اعتبارات به میزان تردد زوار در بین استان‌های مرتبط با اربعین توزیع شود و بر این اساس نیز لازم است که شبکه ریلی و زیرساخت راه‌های استان ایلام با توجه به نزدیکی به کربلای معلی و استقبال زوار تقویت شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای باید از ظرفیت های دیگری برای تقویت شبکه ریلی و راه‌های مرتبط با اربعین در کشور به ویژه در استان ایلام از جمله تهاتر نفت، بانکها و تهاتر زمین و املاک در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی و همچنین فراهم کردن شرایط لازم برای سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای پروژه های این حوزه استفاده کرد.

کوچی تاکید کرد: تقویت زیرساخت‌های راه و تامین منابع مالی مورد نیاز موضوعاتی است که در مجلس دنبال می‌شود و امید است با استقرار دولت جدید این رویکرد تقویت شود و استان ایلام نیز در این خصوص مورد توجه ویژه قرار گیرد.

برچسب ها: راه آهن ، زوار اربعین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.