سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی سامانه نظارت الکترونیک برای کنترل سارقان سابقه دار در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان از اجرای طرح نظارت الکترونیکی سارقان سابقه دار در استان خبر داد.

حیدر آسیابی در جلسه شورای استانی پیشگیری از جرم گلستان گفت: این طرح در راستای دستورالعمل دادستان کل کشور و برای سارقانی که ۴ بار و بیشتر سابقه سرقت دارند اجرا می‌شود.

آسیابی افزود: به منظور پیشگیری از سرقت در قالب این طرح، این افراد با استفاده از پابند الکترونیک تحت کنترل و نظارت پلیس قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در گلستان هزار و ۲۴ نفر مشمول این طرح هستند که از این تعداد حدود ۶۰۰ نفر در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان هستند که هنگام آزادی با استفاده از پابند تحت نظر قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: کار شناسایی محل اسکان بقیه مشمولان این طرح، در حال انجام است و تاکنون ۷۸ نفر تحت نظارت الکترونیکی با پابند قرار گرفته اند و بقیه نیز به زودی با سامانه تحت رصد قرار می‌گیرند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در دو سال گذشته نیز با اعمال اقدامات سختگیرانه برای سارقان و جرایم خشن، استفاده از ارفاقات قانونی برای این افراد محدود شده و و تا پایان دوران محکومیت به آنان مرخصی داده نمی‌شود.

آسیابی افزود: شعب ویژه در دادسرا‌ها و دادگاه‌ها و محاکم تجدید نظر استان هم برای سرقت اختصاص یافته است تا برخورد با سارقان با سرعت و قاطعیت صورت گیرد.

وی گفت: مجموع این اقدامات در کنار فعالیت‌های پلیس سبب شد، گلستان جزو استان‌های موفق در کاهش سرقت باشد.

وی در ادامه این جلسه از تدوین دستورالعمل جامع پیشگیری، کنترل و برخورد با جرایم خشن هم در استان خبر داد و گفت: این دستورالعمل توسط انتظامی استان با مشارکت دستگاه‌های متولی و تحت نظارت دادستانی مرکز استان در حال تهیه است.

حیدر آسیابی با تاکید بر برخورد بدون اغماض با مجرمان خشن و افرادی که با استفاده از سلاح سرد و گرم آرامش مردم را سلب می‌کنند گفت: دادگستری گلستان از مامورین انتظامی در مقابله با جرایم خشن و افرادی که با استفاده از سلاح سرد و گرم امنیت مردم را به مخاطره بیاندازند و اخلال در نظم ایجاد کنند، قاطعانه حمایت می‌کند.

برچسب ها: دادگستری ، جرائم خشن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.