سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

صدور مجوز قایق‌های صیادی از درگاه ملی مجوز‌ها به ۴هزار فروند رسید

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: صدور مجوز قایق‌های صیادی از درگاه ملی مجوز‌ها با پیگیری‌های انجام شده به ۴هزار قایق رسید.

 علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص همکاری ایران در حوزه دریایی  و بندری با کشورهایی از جمله چین و روسیه گفت: همکاری ها با کشور چین و روسیه انجام شده به طوری که در حوزه همکاری با روسیه در بنادر شمالی  از جمله بندر نوشهر رشد ۷۰ درصدی تجارت دریایی داشتیم و بندر امیر آباد رشد  تجارت دریا برد داشته  و میزان صادرات  غلات  از روسیه و قزاقستان افزایش داشته است.

وی در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص صدور مجوز قایق های صیادی از درگاه ملی مجوزها گفت: ۴هزار قایق صیادی که امکان اخذ مجوز از درگاه ملی مجوز‌ها را داشته اند در بنادر جنوبی کشور شناسایی شده است که از این تعداد سه هزار مجوز قایق صیادی صادر شده بود و اخیرا هم هزار مجوز دیگر صادر شده است‌.

وی افزود: در  سواحل مکران  از سالیان گذشته اقدامات قابل توجهی از جمله توسعه سواحل و ساخت فاز اول بندر شهید بهشتی انجام شده و فاز دوم این بندر را هم به بخش خصوصی داده ایم که سرمایه‌گذاری لازم را  انجام دهند.

وی افزود: در بحث یدک کش و لایروبی کانال‌ها هم اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

او گفت:  در بخش خدماتی از  همه ظرفیت شناور سازی استفاده شده و تا به امروز ۸۶ فروند تحویل گرفته ایم  و همین مقدار هم در دست ساخت است.

وی با بیان اینکه کمبودی در بخش ناوگان دریایی نداریم اما نیاز به نوسازی ناوگان داریم گفت:در حوزه بنادر و دریانوردی نوسازی خوبی انجام شده  و برای  نوسازی ناوگان بیش از ۷ میلیارد دلار نیاز داریم .

وی اظهار کرد: در کنار تولید داخلی بخش خصوصی هم اقدام به خرید ناوگان دست دوم کرده است که با همین میزان ناوگان، تجارت دریا برد ما به ۲۳۰ میلیون تن رسیده است‌.

او گفت: در دریای خزر ۳۱ فروند اضافه شده و شرکت های خصوصی اقدام به خرید کشتی های دست دوم کردند و تجارت دریا برد با نبود کشتی با مشکل مواجه نشده است.

صفایی گفت: سن ناوگان تجاری با پرچم جمهوری اسلامی به ۱۹ سال رسیده است. 

خبرنگار: محبوبه کباری 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.