سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه‌های اربعین امسال برجسته‌تر خواهد بود/ حضور ۱۰۰ قاری از ایران و جهان اسلام

رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه اربعین امسال از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است، گفت: ۱۰۰ قاری قرآن کریم از ایران و کشور‌های جهان اسلام در آیین اربعین ۱۴۰۳به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

حجت الاسلام حمید احمدی گفت: بر اساس سیاست‌های مصوب و ابلاغیه شورای سیاستگذاری دفتر مقام معظم رهبری و ستاد مرکزی اربعین برنامه‌ها و اقدامات را تدوین کرده و در اربعین امسال به صورت برجسته‌تری اجرا خواهد شد.

 رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه تاکنون طی چندین نشست با برادران عراقی در دو کشور هماهنگی‌های لازم برای برگزاری هرچه بهتر اربعین انجام گرفته است، بیان کرد: هم اکنون مقدمات لازم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی اربعین تدوین و اجرای آن زمان‌بندی شده است.

حجت الاسلام احمدی گفت: با توجه به فراخوان اعلام شده تعداد بسیار زیادی از قاریان قرآن کریم برای اعزام به عتبات عالیات در این ایام اعلام آمادگی کردند که پس از انجام بررسی شرایط قاریان اسامی افراد اعزامی پس از عاشورا اعلام خواهد شد.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: باتوجه به شرایط موجود در منطقه و جهان اسلام که از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است اجرای برنامه‌های اربعین هدفمندتر و برجسته‌تر خواهد بود.

 رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه با توجه به هماهنگی جامعه المصطفی تعدای قاری قرآن کریم نیز از این طریق به عتبات عالیات اعزام خواهند شد، گفت: همچنین تعداد قاری جوان نیز از قم به کربلای معلا جهت اجرای برنامه‌های قرآنی اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه محافل متعدد قرآنی در ایام اربعین پیش بینی شده است، ادامه داد: برای بهره مندی هرچه بیشتر از برنامه‌های فرهنگی چندین نشست با مراکز علمی و دانشگاهی برگزار شده است.

 رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی شرایط موجود غزه را مهم و حساس عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط موجود فلسطین و غزه و جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از غزه ویژه برنامه‌هایی را برنامه‌ریزی کرده و انجام خواهیم داد.

حجت الاسلام احمدی با توجه به برگزاری نشست‌های مشترک با برادران عراقی و اندیشمندان جهان اسلام، گفت: محکومیت رژیم صهیونیستی توسط جهان اسلام و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه و برگزاری همایش همبستگی اسلامی با مشارکت عتبه حسینی و دیگر مسئولان عراقی را از دیگر برنامه‌های اربعین امسال عنوان کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.