سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عناوین «ضدآب» یا «ضدتعریق» در ضدآفتاب‌ها تبلیغاتی است

معاون سازمان غذا و دارو گفت: استفاده از عناوین «ضدآب» یا «ضدتعریق» برای ضدآفتاب‌ها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و تمام ضدآفتاب‌ها با گذشت زمان از روی پوست پاک می‌شوند.

رویا مرجانیان معاون اداره کل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه تولیدکنندگان کرم‌های ضدآفتاب مجاز به استفاده از عناوین تبلیغاتی غیرواقع روی محصولات نیستند، اظهار کرد: برای استفاده از ادعای ضدآفتاب مقاوم در برابر آب بایستی فراورده آزمایش و ادعای مقاوم بودن در برابر آب ثابت شود و زمان مقاوم بودن به آب مشخص باشد.

وی افزود: همه ضدآفتاب ها، چه برچسب مقاوم در برابر آب داشته باشند یا نداشته باشند، باید دستورالعمل‌هایی را در مورد زمان استفاده مجدد را بر روی برچسب خود درج کنند تا از محافظت پوست اطمینان حاصل شود.

معاون اداره کل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: ضدآفتاب‌ها به اشکال مختلف از جمله لوسیون ها، کرم ها، ژل ها، استیک‌ها و اسپری هادر دسترس هستند. دستورالعمل استفاده از محصولات ضدآفتاب بسته به شکل آنها می‌تواند متفاوت باشد. باید همیشه قبل از استفاده از یک محصول ضدآفتاب برچسب آن را بخوانید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.