سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سطح هشدار در پایگاه‌های نظامی آمریکا در اروپا افزایش یافت

ارتش آمریکا از بیم «حملات خرابکارانه بازیگران مورد حمایت روسیه» وضعیت هشدار در پایگاه‌های خود در اروپا را افزایش داد.

سی. ان. ان به نقل از چند منبع آگاه گزارش داد، ارتش آمریکا هفته گذشته از بیم «حملات خرابکارانه بازیگران مورد حمایت روسیه» علیه نظامیان و تاسیسات نظامی این کشور، وضعیت هشدار در پایگاه‌های خود در اروپا را افزایش داد.

این شبکه خبری سه شنبه شب به نقل از منابع خود اعلام کرد، اطلاعاتی که آمریکا دریافت کرده بود، نشان می‌داد که روسیه پرسنل نظامی و ارتش ایالات متحده را به عنوان یکی از گزینه‌ها، برای حمله به آنها از طریق گروه‌های نیابتی در نظر گرفته است.

به گزارش سی. ان. ان، اطلاعاتی که آمریکا در ۲ هفته پیش به دست آورده بود، کافی بود تا پروتکل‌های اجرای امنیت بیشتر اعمال شود. از این رو، سطح هشدار در برخی پایگاه‌های آمریکا در اروپا برای اولین بار در یک دهه گذشته به سطح «چارلی» افزایش یافت.

بنا بر اعلام ارتش آمریکا، این سطح زمانی اعمال می‌شود که «حادثه‌ای رخ داده یا اطلاعات دریافتی حاکی از نوعی اقدام تروریستی باشد یا احتمال هدف قرار گرفتن پرسنل و تاسیسات نظامی وجود داشته باشد.»

یک سخنگوی ارتش آمریکا گفت: افزایش سطح هشدار به یک تهدید خاص مرتبط نمی‌شود، بلکه به دلیل مجموعه‌ای از عوامل احتمالی است که امنیت و ایمنی نیرو‌های آمریکایی در اروپا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

یک مقام ارشد ناتو سه‌شنبه گفت که اشتراک اطلاعاتی این سازمان نظامی در مورد «کارزار روسیه برای انجام فعالیت‌های پنهانی خرابکارانه به طرز قابل توجهی افزایش یافته است.»

به گزارش سی. ان. ان، تهدید تلاش‌های خرابکارانه مرتبط با روسیه در اروپا در ماه‌های اخیر افزایش یافته است، بطوریکه لتونی، انگلیس، لهستان، جمهوری چک و فرانسه از شناسایی برخی تهدید‌های امنیتی مرتبط با روسیه خبر داده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.