سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام بیش از یک هزار بازرسی برای مقابله با قاچاق کالا و ارز در کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در ۳ ماهه بهار امسال، ۱۰۵۵ مورد بازرسی در قالب گشت مشترک و مستقل در استان برای مقابله با قاچاق کالا و ارز انجام شده است.

بختیار خلیقی در اولین کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه استان کردستان، اظهار داشت: در این بازرسی‌ها ۴۷ پرونده به ارزش بیش از ۱ میلیارد و ۷۷۴ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی افزود: در سند راهبردی صمت استان، هدف‌گذاری برای رشد ۸ درصدی در حوزه صنعت، ۱۳ درصدی در حوزه معدن و ۲۳ درصدی در حوزه تجارت در نظر گرفته شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: ۴۲.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی استان توسط مجموعه اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان شکل می‌گیرد و ۳۷ درصد اشتغال استان نیز به این مجموعه برمی‌گردد.

خلیقی یادآور شد: برای تحقق شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" در استان، باید بحث ثبت سفارش، تامین مواد اولیه و تامین ارز مورد بررسی قرار گیرد و با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی، مشکلات در این زمینه رفع شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه بیشتر واحد‌های تولیدی، انبار‌ها و شرکت‌های پخش در استان کردستان در سامانه جامع ثبت شده‌اند و اقدامات چشمگیری در زمینه قاچاق کالا انجام شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تج00رت کردستان گفت: تحقق شعار سال یکی از الزامات است و انتظار می‌رود با مشارکت خود مردم، بستر افزایش تولید داخلی فراهم شود که این امر به کاهش قاچاق کالا در استان نیز کمک خواهد کرد.

خلیقی همچنین اظهار داشت: لازم است نظارت بر بازار و برخورد با قاچاق کالا و ارز به طور مستمر ادامه یابد تا شاهد رونق تولید داخلی باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.