سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالیوان اقدامات آتی ناتو برای اوکراین را تشریح کرد

مشاور امنیت ملی آمریکا از تشکیل یک مرکز فرماندهی در آلمان برای آموزش سربازان اوکراینی خبر داد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا می‌گوید اعضای ائتلاف نظامی ناتو در روز‌های آتی مجموعه‌ای از اقدامات «قوی» را برای تقویت حمایت خود از اوکراین اعلام خواهند کرد.

به گزارش رویترز، این اقدامات شامل ایجاد مرکز فرماندهی نظامی جدید در آلمان است که از آن برای آموزش سربازان و تامین تجهیزات اوکراین استفاده خواهد شد. همچنین انتصاب یک نماینده ارشد در کی‌یف برای تعمیق روابط با ائتلاف ناتو و تعهد برای ارائه دست‌کم ۴۰ میلیارد یورو کمک‌های امنیتی نیز از دیگر اقدامات اعضای ائتلاف خواهد بود.

نشست سران ناتو تا ساعاتی دیگر در واشنگتن آغاز می‌شود و مهم‌ترین موضوع آن حل بحران اوکراین خواهد بود. مجارستان پیش از این اعلام کرده که راه حل برون رفت از اوضاع کنونی در اوکراین را فقط در مذاکره می‌بیند و در صورت ارائه طرح برای ارسال نیرو و تجهیزات به اوکراین، از آن حمایت نخواهد کرد.

افزون بر موضوع اوکراین، شبکه سی‌ان‌ان می‌گوید جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز به عنوان میزبان نشست بیش از پیش زیر ذره‌بین قرار خواهد گرفت و باید تلاش کند «پیش از اوکراین خودش را نجات داده» و توانایی‌هایش به عنوان یک رئیس جمهور را نشان دهد. جو بایدن که به دلیل زوال شناختی خود زیر تیغ انتقادات قرار دارد، باید بتواند عملکرد بهتری در سه روز آینده از خود نشان دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.