سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاتل منازعه خونین در کرمانشاه پس از ۲۳ سال بخشیده شد

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اعلام بخشیده شدن قاتل منازعه خونین پس از ۲۳ سال در استان، گفت: سال ۱۳۸۰، در یک منازعه خونین میان چند خانواده از اهالی یک روستا بر سر زمین کشاورزی، پدر، پسر و عموی یکی از خانواده‌ها توسط اعضای خانواده دیگر به قتل می‌رسند.

شهرام کرمی روز سه‌شنبه در جلسه‌ای که با حضور خانواده مقتول برگزار شد با اشاره به قتل  پدر، پسر و عموی یکی از خانواده‌ طرف منازعه در یکی از روستاهای استان بر سر زمین کشاورزی، گفت: در ادامه یکی از اعضای خانواده قاتل در حین ارتکاب قتل دستگیر می شود و سه نفر دیگر متواری می شوند تا اینکه در سال ۱۳۹۰ یعنی ۱۰ سال پس از قتل مابقی نفرات نیز دستگیر و راهی زندان می شوند.

رییس کل‌ دادگستری استان کرمانشاه ضمن قدردانی از اقدام کریمانه خانواده مقتول با اشاره به این که این اقدام انسان دوستانه در اوج اقتدار از باقیات صالحات خواهد بود، خطاب به آنها گفت: بی تردید عزت شما در دنیا ‌و آخرت افزون خواهد شد.

کرمی ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم با اشاره به سیاست‌های دستگاه قضایی استان که مبتنی بر صلح و سازش است، اظهار کرد: اولیای دم در اقدامی کریمانه پس از ۲۳ سال از کشته شدن سه نفر از اعضای خانواده خود، در طلیعه ماه محرم و به حرمت سید و سالار شهیدان از قصاص گذشته و قاتل را بخشیدند.

وی با تاکید بر گسترش فرهنگ گذشت در بین مردم و دوری از کینه و عداوت خاطرنشان کرد: قصاص حق است اما اگر گذشت شود بهتر است و این کار ارزشمند سبب بازگشت یک نفر به زندگی خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه پرونده این قتل در سال ۱۳۸۰ در یکی از روستاهای بخش درودفرامان کرمانشاه با کشته شدن سه نفر از اعضای یک خانواده توسط چهار نفر از اهالی همان روستا به دلیل منازعه در خصوص اختلاف بر سر زمین کشاورزی تشکیل شد، افزود: از چهار نفر قاتل، ۲ نفر در سال‌های گذشته به قصاص محکوم شدند و یک نفر نیز در زندان فوت شد.

کرمی یادآور شد: عفو و بخشش نیازمند عزم راسخ، تلاش و پشتکار برای غلبه بر خشم است و کسی که بتواند چنین صفت عظیمی را در خود رشد دهد بی تردید از جایگاه والای معنوی برخوردار خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.