سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش برخی از کشور‌ها برای جلوگیری از دیدار اردوغان با اسد

یکی از مقامات ترکیه فاش کرد که سرویس‌های اطلاعاتی چندین کشور در تلاش هستند تا از عادی سازی روابط آنکارا و دمشق جلوگیری کنند.

هاکان توپکورولو، معاون رئیس حزب میهن ترکیه تایید کرد که سازمان‌های اطلاعات بین المللی در حال برنامه ریزی اقدامات تحریک آمیز با هدف جلوگیری از دیدار احتمالی بین رجب طیب اردوغان و بشار اسد، روسای جمهور ترکیه و سوریه به جهت عادی سازی روابط آنکارا و دمشق هستند.

براساس گزارش آر تی، توپکورولو به خبرگزاری نووستی گفت: سرویس‌های اطلاعاتی تعدادی از کشور‌ها با هدف جلوگیری از عادی‌سازی روابط میان آنکارا و دمشق به ویژه دیدار احتمالی رجب طیب اردوغان و بشار اسد اقدامات تحریک‌آمیزی انجام می‌دهند.

 رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه دو روز پیش گفت که آنکارا بشار اسد را دعوت خواهد کرد و هر لحظه ممکن است چنین اتفاقی بیفتد. او ابراز امیدواری کرد که روابط ترکیه و سوریه به حالت قبل بازگردد. اردوغان گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در خصوص دیدار ما با اسد رویکردی دارند.

چند روز پیش از آن، رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه بر آمادگی کشورش برای همه ابتکارات مرتبط با روابط سوریه و ترکیه که مبتنی بر حاکمیت و دولت سوریه است، تاکید کرد.  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.