سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش دما تهدیدی جدی برای جنگل‌ها و مراتع چهارمحال و بختیاری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نسبت به آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع در اثر افزایش دما در استان هشدار داد.

اصغراحمدی با اشاره به بارش‌های خوب بهاری و رشد گیاهان مرتعی در جنگل‌ها و مراتع، افزایش دمای هوا را تهدیدی برای وقوع آتش سوزی این گیاهان و سرایت آن به سطوح وسیع دانست.

وی افزود: در استان چهارمحال و بختیاری یک میلیون و ۴۰ هکتار مرتع و ۳۱۰ هکتار جنگل وجود دارد که علاوه بر نیرو‌های یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی رفتار مسئولانه بهره برداران مرتع و جنگل نسبت به حفظ این عرصه‌ها را می‌طلبد تا از وقوع آتش سوزی و گسترش آن جلوگیری شود.


بیشتر بخوانید


اسکندری پور معاون یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۰ گروه امداد این اداره کل همچنین ۳۰ گروه همیار طبیعت در آماده باش کامل برای اطفا حریق جنگل‌ها و مراتع استان هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد وقوع آتش سوزی‌های جنگل‌ها و مراتع عوامل انسانی است، افزود: باتوجه به وسعت جنگل‌ها و مراتع استان رعایت ساده‌ترین شیوه‌ها از جمله رها نکردن اشیاء شیشه‌ای در طبیعت، ته فیلتر‌های سیگار و روشن نکردن آتش در محدوده‌هایی که علف‌های خشک هستند می‌توان از وقوع این آتش سوزی‌ها جلوگیری کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.