سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۸۲ هزار نفر از موزه‌های آذربایجان‌غربی بازدید کردند

رئیس موزه‌های آذربایجان‌غربی گفت: ۸۲ هزار و ۲۰۴ نفر طی سه ماهه اول امسال از موزه‌های استان بازدید کرده و با تاریخ این خطه از کشور بیش از پیش آشنا شده‌اند.

جلیل رستم‌پور رئیس موزه‌های آذربایجان‌غربی گفت: تخت سلیمان تکاب و کاخ موزه باغچه‌جوق بیشترین بازدیدکننده را در این مدت در استان به خود اختصاص داده اند.

وی اضافه کرد: با اعطای مجوز وزارت‌خانه، موزه صنایع دستی نیز در مدرسه هدایت ارومیه راه‌اندازی شد و همچنین در مدرسه ۲۲ بهمن نیز موزه هایی، چون ورزش و مدرسه نیز ایجاد می‌شود که می‌تواند در افزایش تعداد بازدیدکنندگان بسیار موثر باشد.

رئیس موزه‌های آذربایجان‌غربی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای توسعه موزه‌های استان ادامه داد: موزه جنگ چالدران، یادمان شمس تبریزی، موزه بوکان، میاندوآب و موزه صلح سردشت از جمله پروژه‌هایی هستند که در حال مرمت و ساماندهی بوده و با اتمام مراحل احداث و مرمت، آنها هم به جمع موزه‌های استان اضافه خواهند شد.

رستم‌پور اظهار کرد: همچنین موزه اسناد ارومیه از جمله موزه‌های جدیدی است که در ردیف موزه‌های استان قرار خواهد گرفت.

اعداد کل موزه‌های آذربایجان‌غربی ۲۰ مورد است که از این تعداد ۲ موزه مربوط به بخش خصوصی است.

موزه مردم شناسی ارومیه و مهاباد، موزه باستان شناسی ارومیه، نقده، خوی، میاندوآب و حسنلو، موزه سنگ سه گنبد ارومیه، کاخ موزه باغچه جوق، مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب و مجموعه جهانی قره کلیسای چالدران و همچنین موزه‌های تپه حسنلو و تخت سلیمان تکاب نیز جزو موزه‌های مهم و تخصصی استان هستند که در آنها اشیای تاریخی کشف شده از این محوطه‌های باستانی و تاریخی به نمایش گذاشته شده است.

سایت موزه قره‌کلیسا، موزه ارومیه، موزه نقده، سایت موزه حسنلو، موزه مردم شناسی مهاباد، موزه میاندوآب، سایت موزه تخت سلیمان تکاب، موزه خوی، سه گنبد ارومیه و موزه مردم شناسی ارومیه از پربازدیدترین موزه‌های استان محسوب می‌شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.