سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون حل اختلاف دادگستری ایلام خبر داد

بخشش قاتل ۲ ماه بعد از وقوع قتل در ایلام

معاون حل اختلاف دادگستری ایلام گفت: یک فقره پرونده قتل عمدی بعد از گذشت بیش از ۲ ماه در شهرستان ایلام با تلاش‌های به عمل آمده از سوی اعضای بازداشتگاه ایلام به مصالحه انجامید.

جبار سپهری اظهار کرد: اواخر فروردین ماه سال جاری درگیری لفظی بین ۲ جوان ۲۰ و ۲۳ ساله که در منزل مقتول صورت گرفت منجر به درگیری فیزیکی و استفاده از سلاح سرد چاقو و در نتیجه قتل جوان ۲۳ ساله شد.

وی افزود: قاتل ۲۰ ساله پس از ارتکاب قتل از صحنه جرم متواری شد، اما در عصر همان روز توسط ماموران انتظامی دستگیر و به مرجع قضایی تحویل و پس از دستگیری با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی و مراحل رسیدگی در دادسرا انجام شد.

وی ادامه داد: با تلاش‌های مکرر اعضای شورای حل اختلاف مستقر در بازداشتگاه ایلام و پیگیری‌های مجدانه و رایزنی‌های انجام شده این اعضا خانواده مقتول بعد از گذشت ۲ ماه و ۶ روز رضایت و بخشش قطعی خود را حتی بدون دریافت هرگونه وجه و دیه برای رهایی قاتل از قصاص نفس اعلام کردند.

وی یادآور شد: اقدام اولیای دم مقتول که بدون دریافت خون بها و در کمترین زمان ممکن از قصاص قاتل فرزند خود صرف نظر کردند بسیار ارزشمند و قابل قدردانی است.

سپهری اضافه کرد: اولیای دم با تأسی از سیره معصومین (ع) در شب عید غدیر خم همزمان با هفته قوه قضاییه و در راستای عفو و رأفت اسلامی از حق خود گذشتند و به زندانی فرصت زندگی دوباره بخشیدند.

برچسب ها: بخشش ، آزادی زندانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.