سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس‌ تایوان: ارتش‌های کوچک هم می‌توانند پیروز جنگ شوند

رئیس‌ تایوان پیش از شروع رزمایش نظامی نیروی هوایی این جزیره، به دنبال روحیه دادن به نظامیان خود گفت ارتش‌های کوچک هم می‌توانند پیروز جنگ شوند.

لای چینگ‌ته، رئیس تایوان در سخنرانی امروز (سه‌شنبه) به افسران نیروی هوایی گفت که تاریخ نمونه‌های بسیاری از ارتش‌های کوچک را ارائه می‌دهد که بر تعداد مخالفان خود پیروز شدند. این در بیانیه‌هایی با هدف تشویق آنها قبل از مانور‌های نظامی سالانه است که اواخر ماه جاری برگزار می‌شود.

براساس گزارش الشرق الاوسط، چین که تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند، ۴ سال است که مانور‌های منظمی را در اطراف جزیره انجام داده است تا علی‌رغم مخالفت‌های شدید تایوان، این جزیره را برای پذیرش حاکمیت پکن تحت فشار قرار دهد.

تایوان در حال مدرن سازی ارتش خود با تجهیزات جدید مانند زیردریایی‌ها و با اتخاذ جنگ نامتقارن است تا نیرو‌های خود را متحرک‌تر کند و در برابر هدف گیری کمتر آسیب پذیر کند، برای مثال، از موشک‌های سوار بر خودرو و پهپاد‌ها استفاده می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، لای با پوشیدن لباس نظامی و پاسخ به سؤالات در مقابل یک هواپیمای جنگنده بومی در پایگاه هوایی در مرکز تایوان، گفت که قدرت نظامی یک موضوع به سادگی جمع و تفریق نیست.

او در کلیپی که دفترش منتشر کرده است، اظهار داشت: میزان تجهیزات قطعا مهم است. اما این نشان دهنده قدرت نظامی هیچ کشوری نیست. در تاریخ موارد زیادی از پیروزی عده قلیلی بر کثیر وجود دارد و راه‌های بی شماری برای استفاده از تفکر جدید برای غلبه بر دشمنان با رویکرد سنتی وجود دارد.

پیش از این جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ارتش این کشور ۳۴۵ میلیون دلار کمک نظامی از موجودی خود به تایوان ارائه خواهد کرد. این کمک نظامی شامل تجهیزات دفاعی و همچنین آموزش نظامی می‌شود.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.