سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مردم با حضور خود پای صندوق رای به دشمنان «نه» گفتند

کارشناس مسائل سیاسی درباره اهمیت میزان مشارکت در انتخابات نکاتی را بیان کرد.

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت میزان مشارکت در انتخابات بیان کرد: یکی از مولفه‌های مردم سالاری دینی در قانون اساسی ما حمایت مردم از حاکمیت و انقلاب اسلامی است. یکی از تجلی گاه‌های این حمایت و پشتیبانی مردم از نظام جمهوری اسلامی و حاکمیت میزان مشارکت مردم در انتخابات است.

وی ادامه داد: ما در این انتخابات شاهد حضور معنا دار مردم در حمایت از نظام جمهوی اسلامی ایران بودیم. پیروز اصلی این میدان رقابت مردم ایران بودند که از نظام خود با رای حمایت کردند. در حالی که دشمنان تمام تلاش خود را کردند که با زیر سوال بردن مشروعیت نظام توطئه‌های خود را در سپهر سیاسی کشور عملیاتی کنند. اما  این نه بزرگ که مردم به دشمنان گفتند و آری بزرگی که به انقلاب گفتند نشان از این بود که مردم هنوز بر آرمان‌های امام پایبند هستند و لبیک به ندای رهبری گفتند علی رغم همه مشکلات پای صندوق‌ها رای آمدند و اعلام کردند که دست از آرمان‌ها و خون شهدایی که پای این انقلاب دادیم برنمی دارند.

کنعانی مقدم افزود: درعین حال که برای مقام معظم رهبری انتخاب اصلح از اهمیت برخوردار بود، اما مهمتر از آن موضوع مشارکت بالا بود که میتوانست یکی از مولفه‌های قدرت در نظام بین الملل محسوب شود. حضور مردم به عنوان یکی از شاخص‌های مهم امنیت در نظام بین الملل محسوب میشود که مردم با حضور خود ایران را در جهان سرافراز کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.