سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس مسائل غرب آسیا:

شخص نتانیاهو در مسیر توافق آتش‌بس کارشکنی می‌کند

محمد ثانی گفت: نتانیاهو زمان می‌خرد چرا که انتخابات آمریکا نزدیک است و شاید بتواند با دولت جدید آمریکایی‌ها وارد ارتباط عمیق‌تری شود.

محمد ثانی کارشناس مسائل غرب آسیا در شبکه خبر در ارتباط با سفر رئیس سازمان سیا به قاهره برای دور جدید مذاکرات آتش بس در غزه اظهار کرد: امروز به احتمال زیاد ویلیام برنز برای جمع بندی مذاکرات سفری به قاهره خواهد داشت.

وی ادامه داد: این مذاکرات توسط دو تیم به صورت موازی در حال انجام است. یک تیم در دوحه قطر مشغول مذاکره است و تیمی هم در قاهره مذاکره می‌کند. در این مذاکرات به صورت جدی روی آخرین نسخه پیش نویس قطعنامه آتش بس کار می‌شود.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: رژیم صهیونیستی  و شخص نتانیاهو کارشکنی‌هایی را در مسیر آتش‌بس انجام داده‌اند. به طور مشخص افرادی که وظیفه مذاکرات در دور جدید را دارند  در دستگاه‌های امنیتی صهیونیست‌ها هستند و همین باعث شده که شکافی را  بین دستگاه‌های امنیتی و کابینه نتانیاهو شاهد باشیم.

وی افزود: در روز‌های گذشته نتانیاهو بیانیه‌ای داد و به آزادی رئیس بیمارستان شفا اعتراض کرد و یک سری اتهاماتی را علیه حماس و نیرو‌های مقاومت مطرح کرد.

وی تاکید کرد:دستگاه‌های امنیتی این رژیم معتقد هستند که امروز فرصت طلایی برای صهیونیست‌ها وجود دارد که بتوانند آتش بس را امضا کنند و نتانیاهو برای نفع شخصی خود از پذیرش آتش بس از عمد جلوگیری می‌کند و سنگ اندازی می‌کند و اجازه نمی‌دهد که مذاکرات نتیجه طبیعی خود را داشته باشد.

محمدثانی افزود: نتانیاهو اکنون زمان می‌خرد چرا که در وهله اول انتخابات آمریکا نزدیک است و معتقد است که شاید بتواند با دولت جدید آمریکایی‌ها وارد ارتباط عمیق تری شود و آن گونه که دوست دارد روند در غزه ادامه پیدا کند.

وی در انتها گفت:  اکنون نتانیاهو نگاهی به دولت جدید آمریکا و نگاهی هم به فروپاشی کابینه خود دارد، اما در مذاکرات قبلی هم وقتی روند را می‌بینیم مسیری که طی می‌شود آن است که حماس توافق نامه را امضا می‌کند، اما شخص نتانیاهو اجازه توافق را نمی‌دهد این توافق اگر امضا شود نتانیاهو مجبور است برای بازگردان ده‌ها  آواره  فکری کند و قطعا باید با حزب الله رو در رو درگیر شود و همه این عوامل در تصمیم گیری نتایناهو موثر است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.